Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) již dříve uvedlo, že by bylo ideální, kdyby se podařilo svodidla odstranit do nedělního odpoledne, než začne víkendová dopravní špička. To se podařilo.
„Směr na Prahu je hotový a provoz mohl být obnoven v obou jízdních pruzích. Směr na Brno je před dokončením, zbývají poslední metry,“ uvedla v neděli odpoledne policie na svém twitteru.
Doprava na této části dálnice před Vánoci kolabovala kvůli hustému sněžení. Kolony měřily desítky kilometrů. Kraj Vysočina poté uvedl, že kolaps provozu na D1 způsobila nepřipravenost modernizovaného úseku na zimní podmínky.
Dálnice je kvůli modernizaci zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova. Odstraněním svodidel na prvních čtyřech kilometrech se zúžený úsek zkrátí ze 14 na 10 kilometrů. V první části totiž práce vůbec nezačaly, dálnice tam po odvezení svodidel bude průjezdná v plné šířce.
Stavbu dokončí jiná firma
Opravy mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem začaly letos v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení TGS Joint Venture tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy. Práce ale brzy nabraly skluz a sdružení nestihlo před zimou staveniště opustit.
Po opakovaných problémech, kdy ve zúženém úseku doprava několikrát zkolabovala, stát v prosinci smlouvu vypověděl a vyměřil sdružení šest pokut v celkové výši 60 milionů korun. Stavbu má dokončit jiná firma, kterou chce ŘSD vybrat na jaře. Práce mají pokračovat v létě.