„Za kvalitnější školní pomůcky je ochotno si připlatit 14 procent lidí," uvádí zpráva z výzkumu. Kvalita je prioritou zejména při nákupu školní brašny, kdy je ochotno připlatit si 89 procent dotázaných. Téměř tři čtvrtiny rodičů dbá na dobré přezůvky a polovina hledí na kvalitní psací potřeby. Penály, barvičky, sešity a obaly už rodiče tolik neřeší.

„Podíl on-line nákupů školních potřeb je poměrně vysoký a dosahuje již pětiny z celkového objemu, což je v souladu s trendem zvyšování podílu on-line nákupů českých domácností," uvedl Khaled El Tohami ze společnosti GfK. Na internetu nakupují zejména rodiny s nejvyšším vzděláním a dětmi ve věku šest až devět let.

Nejvíc rodičů ale stále míří pro pomůcky do papírnictví, nebo hypermarketů. Důvodem je široký sortiment na jednom místě, hypermarkety navíc lákají na cenové akce.

Průzkum také ukázal, že asi polovina rodičů je připravena investovat v tomto školním roce do pomůcek zhruba stejně jako loni. Víc utrácet se chystá pětina respondentů, osmina pak bude spíš šetřit a deset procent neví.

Nákup pomůcek není levná záležitost, například podle společnosti Česká distribuční vyjde výbava pro prvňáčka na 4000 korun. Hodně peněz ale mohou rodiče ušetřit při výprodejích, které začaly už od září. Slevy u některých položek dosahují 60 procent.