JLV dlouhodobě zajišťují gastronomické služby ve vlacích Českých drah, za loňský rok očekávají zisk mezi 10 až 11 miliony korun, řekl generální ředitel společnosti Bohumír Bárta. Podobných výsledků společnost dosáhla i v roce 2013, kdy výsledek hospodaření představoval zisk 12,5 milionu při tržbách téměř 150 milionů korun.

Sezonní novinkou na jídelních lístcích Českých drah jsou například klasický roastbeef s křenem a odlehčenou majonézou, kachní prsa podávaná se špeclemi nebo hovězí plec s houbovou omáčkou a krupicovošpenátovým nákypem. Nabídku dále doplňuje dýňová polévka, která byla v Čechách v minulosti velice rozšířená a v posledních pěti letech zažívá návrat, nebo vanilková bábovka s kousky čokolády a omáčkou z černého rybízu, uvedl Sapík.

Podle Bárty se počet vlaků, ve kterých JLV zajišťuje restaurační služby, rozšiřuje. Důvodem je zavedení linky z Prahy přes Brno do Vídně a Grazu v Rakousku, na které České dráhy využívají šest souprav Railjet. Na druhou stranu dopravce omezil gastronomické služby ve vlacích Euro City mezi Prahou a Ostravou, kde klasické jídelní vozy nově nahradily bistrovozy s omezenou nabídkou a které si České dráhy zajišťují samy.

Důvodem tohoto kroku je podle ředitele odboru obchodu a osobní dopravy Jiřího Ješety skutečnost, že tyto vlaky na rozdíl od pendolin nebo vlaků soukromých dopravců využívají zejména cestující jedoucí kratší vzdálenosti a nikoliv celou trasu mezi Ostravou a hlavním městem. Ti podle něj spíše využijí nabídku drobného občerstvení než možnost dát si klasické jídlo v jídelním voze.

JLV vznikly v roce 1959 v rámci tehdejších Československých státních drah. Jako samostatná akciová společnost fungují od roku 1992. V současnosti přímo na vlacích zaměstnávají na 240 kuchařů a stevardů. Zaměřují se především na mezinárodní vlaky, na vnitrostátních linkách zajišťuje stravování například v pendolinu Praha – Ostrava.