Píšou to páteční Lidové noviny. Odborníci ze společnosti Ropid, která organizuje pražskou městskou hromadnou dopravu, spočítali, že ztrátu nevyváží ani zdražení jízdenek pro jiné cestující, které platí od počátku července. Experti předpokládají, že odhady ztrát za neplatící děti a seniory se mohou po začátku školního roku změnit.

Na zdražení jízdenek město vydělá ročně 205 milionů korun, ztráta za jízdné zdarma pro vybrané věkové skupiny by měla činit 240 milionů korun. "Znamená to, že ve výsledku bude město tratit zhruba 35 milionů korun ročně," řekl Filip Drápal z Ropidu.

Od začátku července pražský dopravní podnik zaevidoval 27.000 dětí a 65.000 seniorů, kteří se prostřednictvím opencard přihlásili k bezplatné přepravě. Za pořízení aplikace, která platí šest let, zaplatili 120 korun.

Předběžný odhad

Počet těchto neplatících cestujících podle Drápala zřejmě ovlivní začátek školního roku. "Dá se předpokládat, že mnoho lidí si nahrání věkové aplikace nechalo na září. Z toho důvodu jsou zatím odhady předběžné," uvedl Drápal.

Pražského dopravního podniku se prý ztráty na jízdném nedotýkají. Jeho ředitel Martin Dvořák řekl, že peníze, o které přijdou na jízdném, dostanou od města jako platbu za poskytnutou službu.

Po zdražení dosáhly v červenci tržby z prodeje 210 milionů korun, což je meziroční nárůst o 50 milionů. "Předběžné výsledky ukazují, že cíl zvýšit tržby se naplnil, a přitom nedošlo k odlivu platících cestujících. Za červenec bylo prodáno téměř sedm milionů jízdenek," uvedl Drápal.