Stavba gigantického plavidla probíhá v Číně a financuje ji australský miliardář Clive Palmer. Dokončení projektu bylo původně ohlášeno na rok 2016, pak 2018. Nynější datum je, zdá se, definitivní.

Idea je taková, že Titanic II podnikne přesně tutéž dvoutýdenní cestu z britského Southamptonu do New Yorku jako jeho předchůdce. S tím drobným rozdílem, že tentokrát snad nepůjde ke dnu.

Autentický zážitek

Náklady se vyšplhaly na 600 milionů dolarů, společnost si od nápadu přesto slibuje, že jí přinese zisk. Cena lístků ještě není stanovena, předpokládá se však, že bude přinejmenším podobná sumě, za kterou se lidé mohou projet na Queen Mary II, jedné z největších osobních lodí na světě.

První třída na Queen Mary II stojí kolem pěti tisíc dolarů (asi 100 000 korun). Tolik stála v přepočtu na tehdejší peníze i vstupenka na původní Titanic. Organizátoři plavby slibují „autentický zážitek, umocněný technologiemi 21. století“. Luxusní komfort je na této cestě samozřejmostí.

Spiknutí a Jurský park

Na Titanic II se nalodí 2400 pasažérů, (zhruba o 160 více než na původní loď) a 900 členů posádky. Pro cestující bude k dispozici 835 kajut.

Kritici velkolepého plánu upozorňují, že doky čínské státní společnosti CSC Jinling, kde replika vzniká, mají zkušenosti se stavbou nákladních plavidel, nikoli však zaoceánských výletních lodí.

Clive Palmer, majitel firmy Blue Star Line, má navíc pověst excentrika, který proslul mnoha bizarními návrhy. Například když chtěl areál svého golfového hřiště proměnit v Jurský park. Nebo když se v roce 2010 pokoušel postavit kopii vzducholodi Zeppelin.

Palmer se rovněž snaží prorazit v australské politice. Jeho autoritu však podrývají konspirační teorie, jimž čas od času podléhá. Ještě nedávno tvrdil, že se proti němu spikli Rockefellerova nadace, CIA, Greenpeace a exprezident USA Barack Obama.