„Tradičně stoupají počty zakoupených pohlednic v období Velikonoc, Vánoc a taky samozřejmě prázdnin. Zatímco o Vánocích a Velikonocích dokážeme počty pohlednic s tímto motivem určit, u prázdnin to není možné. Lidé si totiž posílají jak motivy místní, tedy měst, která navštívili, tak obrázky zvířat či různých pohádkových postaviček," uvedla Selicharová. Podle zájmu o velikonoční pohledy ale soudí, že se lidé od SMS přání začínají k pohledům zase vracet.

Počet skutečně zaslaných pohlednic podle pošty nelze stanovit. „Jedná se totiž o tzv. neevidované zásilky, které se nepočítají nikde na světě," upozornila Selicharová. Návrat k pohlednicím se ale pošta snaží podpořit například službou MMS pohlednice, kdy lidé České poště zašlou obrázek s textem ze svého mobilu nebo počítače, a ta ji vytiskne a doručí na kteroukoli adresu v Česku. V souboji s klasickými pohlednicemi tato služba ale zatím prohrává. Měsíčně ji podle Selicharové využívají pouze stovky zákazníků.

Za celý loňský rok se na poštách prodalo 1,767.784 poh­lednic, což bylo o 31.000 víc než o rok dříve. Celkem pošta doručí ročně stovky milionů listovních zásilek. Toto číslo každým rokem klesá v průměru o osm až deset procent.