Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na slevy Češi slyší. Ale jen pokud jsou vyšší než 20 procent

Praha – Češi v obchodech stále více porovnávají kvalitu s cenou zboží a hledají jejich nejlepší poměr. Zatímco před čtyřmi lety je považovaly za nejdůležitější dvě třetiny lidí, nyní jsou to téměř tři čtvrtiny. Na slevy lidé slyší, pokud jsou vyšší než 20 procent. Vyplývá to z průzkumu, který pro společnost Cetelem provedla agentura STEM/MARK.

27.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Slevy začínají být pro Čechy zajímavé od 20 procent, slyší na ně každý čtvrtý. Slevy od 25 procent považuje za lákavé již každý druhý. Poukázky v určité finanční hodnotě začínají být atraktivní nejčastěji od 200 korun, pětistovka dokáže vzbudit pozornost u 90 procent populace.

Nejnižší cena je při nákupu důležitým kritériem hlavně u oblečení a potravin. Podle ceny nakupuje módu 81 procent lidí, pro každého třetího hraje cena při výběru ošacení hlavní roli. Tři čtvrtiny lidí přiznávají její důležitou roli při nákupu potravin. Podíl těch, kteří vybírají potraviny podle ceny, tak v posledních čtyřech letech narostl o 16 procent.

Kromě ceny se však lidé často rozhodují, kam půjdou nakoupit, také podle vzdálenosti obchodu (45 procent). Pro téměř polovinu zákazníků (44 procent) je podle průzkumu podstatné, aby obchodník nabízel co nejširší výběr zboží.

Věrnostní programy

Každý čtvrtý respondent považuje za důležitou úsporu času při nákupu. Upřednostňuje tak například obchody, v nichž se netvoří dlouhé fronty a u nichž ví, kde požadované zboží najde. Pro každého čtvrtého Čecha hrají jednu z nejvýznamnějších rolí také věrnostní programy. Neznamená to ovšem, že by nevyhledávali výhodnější nabídku a že by chodili pro určitý druh zboží výhradně k prodejci, u něhož mají věrnostní kartu.

Věrnostní programy podle průzkumu dokážou zvýšit věrnost k prodejně zhruba u třetiny lidí. Necelá polovina pak připouští, že na ně mají členské kluby určitý vliv. Přesto ale Češi preferují klasické slevy pro všechny. Ty dokážou vzbudit věrnost u více než poloviny obyvatel. Minimální či žádný vliv připouští jen osm procent lidí, ještě před čtyřmi roky byl jejich podíl 33 procent.

Lidé jsou pro nízkou cenu ochotni se řady věcí vzdát. „Dvěma třetinám z nás by nevadilo úspornější balení a vystavení. Značná část lidí by se obešla bez pokladních (40 procent) či prodavaček (26 procent)," uvádí průzkum. Třetina lidí by neměla problémy kvůli nízké ceně akceptovat menší výběr značek, ale často za předpokladu, že by se nesnížil výběr zboží. Každý třetí by byl ochoten také dojet si pro levné zboží dále.

Autor: ČTK

27.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Pavel Sousedík u zlínského krajského soudu. Zproštěn viny.
6

Hrozilo mu dvanáct let za šíření HIV. Soud ho zprostil viny

Ponorka A.R.A. San Juan
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Bouchání do stěny. Námořnictvo možná zachytilo ztracenou ponorku

Rozhovor s Novotnou? Zdvořilost, šarm a jasné názory

Jemná, zdvořilá a distingovaná dáma. Tak působila Jana Novotná letos na jaře, když poskytla rozhovor několika médiím včetně Deníku. Novináře přivítala svým typickým úsměvem a v elegantním krátkém sestřihu.

Slovenský talent Jozef Karika láká do temných hvozdů

Po Strachu přichází Trhlina. Nakladatelství Argo pokračuje ve vydávání knih mimořádného slovenského talentu Jozefa Kariky a po loňském hororu Strach servíruje další šílenstvím prodchnuté dobrodružství ze slovenských hor. Na Strach navíc kniha přímo navazuje. Nikoli však tak, jak by si mohl čtenář myslet.  

Blázni, nebo hrdinové? Názory mladých Japonců na piloty kamikaze se různí

Za druhé světové války tisíce japonských dobrovolníků narukovaly k pilotům kamikaze. Ti se pak s letadly plnými výbušnin vrhali střemhlav na spojenecké lodě. Současná anketa britské stanice BBC ukazuje, že díky vlivu nacionalistů se sebevražední letci v očích nové generace opět stávají hrdiny.

Opravdu nejde o vtip: londýnské autobusy by mohly jezdit na kávu

Americká stanice CNN přišla se zdánlivě úsměvnou zprávou. Známé dvoupatrové autobusy v Londýně možná už brzy budou jezdit na nové biopalivo, jehož základní složkou je kávový olej.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT