"Nespěcháme s další expanzí, potřebujeme se nejdříve ujistit, že jsme opravdu profitabilní," uvedl provozní manažer řetězce Petr Olša.

Podle něj počet zákazníků roste meziročně o 15 procent a tržby o 27 procent. Iceland zvažuje nové prodejny jak v Praze tak v dalších velkých tuzemských městech, mimo nákupní centra. Průměrná plocha nových prodejen je kolem 400 metrů čtverečních.

Prodejny se nacházejí v blízkosti zavedených řetězců

"Rosteme částečně na jejich úkor. Všechny prodejny jsou vedle některého významného řetězce, ale není to záměr," dodal manažer.

Vývoj kurzu libry v poslední době je pro firmu pozitivní. Od listopadu 2015 kurz britské měny ke koruně oslabil z 38,60 na současných 31,80 Kč. Brexit plány britské firmy v Česku nijak neovlivnil.

"Dovézt zboží ze zahraničí je, kupodivu i v rámci EU, poměrně složité a přestože jsme v jedné unii tak překonáváme celou řadu bariér. A v tomhle směru vlastně i případný odchod (Británie), ani nemusí být tak velkou změnou," dodal Olša.

Iceland má v Británii 850 prodejen. Na český trh vstoupil řetězec v roce 2014. Společnost založil v roce 1970 ve Velké Británii Malcolm Walker.

Čtěte také:

Islandu se nelíbí značka britského řetězce Iceland. Obrátil se na EU
Britský řetězec Iceland chce v Česku otvírat další prodejny