Ač to má situaci zlepšit, bude podle vedení kraje i podniku jezdit v nouzovém režimu. DSÚK sice nechybí autobusy, ale řidiči už ano. Za volant o víkendu usedne i sám náměstek hejtmana pro dopravu Jaroslav Komínek. Lze dokonce očekávat, že některé spoje nevyjedou.

Informace o spojích, které nevyjedou, zjistí cestující den předem z webových stránek Ústeckého kraje a DSÚK, z facebooku Dopravy Ústeckého kraje a facebooku Ústeckého kraje nebo telefonicky u dispečera Dopravní společnosti ÚK.

V krizové situaci, kdy kraj nemá jak personálně pokrýt některé spoje na pěti linkách ze šestnácti, bude muset sám v neděli, úterý a ve středu usednout za volant autobusu. „Ráno na linkách 455 a 456. Vzal jsem si na to dovolenou, aby mě nikdo nenapadl, že si přivydělávám v pracovní době. Odpoledne mne vystřídá ředitel Milan Šlejtr,“ upřesnil Komínek.

Zároveň ale předpokládá, že krizová situace, bude nejpozději do měsíce a půl vyřešená. Způsobilo ji prý, že kraj musel narychlo převzít dopravu hned ve dvou oblastech a nedostatek řidičů.

Napjatá situace s řidiči

Podle ředitele krajského dopravního podniku Milana Šlejtra ovšem panuje napjatá situace s řidiči napříč celou republikou. „Na Ústecku bychom do ideálního stavu 55 řidičů potřebovali doplnit 14, na Děčínsku 4 z celkového počtu 32,“ podotkl Šlejtr.

DSÚK přebírá personál od nástupnické firmy BusLine, společnosti TD Bus. Tedy nejen řidiče, kterým dobíhají výpovědní smlouvy, ale i dispečery, pokladní, střední management. „Fluktuace řidičů na Ústecku je vysoká. Devět jich nastoupilo pracovní neschopnost. Je to ovšem způsobeno tím, jak se ta firma k nim chovala,“ líčil náměstek Komínek.

Co se autobusů týká, ty prý mají co do počtu všechny, které potřebují. Navzdory tomu, že některé odmítli od TD Bus kvůli špatnému technickému stavu převzít.

Více se dočtete v sobotním tištěném vydání Ústeckého deníku.