Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nejčastěji loni způsobovali nehody řidiči z Prahy a Ostravy

Praha – V loňském roce nejčastěji opět způsobovali nehody řidiči z Prahy a Ostravy. Vyplývá to ze statistik největších tuzemských pojišťoven. Důvodem je to, že v metropolích je mnohem větší koncentrace vozidel a míra rizika nehod je tam mnohem větší než ve městech a oblastech s nižší hustotou silniční sítě a menším počtem aut.

17.1.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Sejkora Jiří

Největší procento nehod zavinili motoristé z Prahy. Z nelichotivého prvního místa tak sesadili řidiče z Ostravy. Ti klesli na druhé místo, vyplývá z indexu, kterým ČSOB Pojišťovna dlouhodobě sleduje, jak se liší frekvence pojistných událostí z povinného ručení u řidičů osobních aut v jednotlivých okresech republiky. Na opačném pólu tabulky figurují řidiči z okresů Jeseník a Rychnov nad Kněžnou.

„Postavení motoristů z Prahy, Ostravy a dalších metropolí ČR coby těch, kteří bourají nejčastěji, dlouhodobě nikdo neohrožuje," uvedl ředitel odboru pojištění vozidel ČSOB Pojišťovny Jaroslav Král. Stejně tak na opačné straně žebříčku indexu kralují již řadu let vždy motoristé z Vysočiny či východních Čech.

Také Česká pojišťovna řešila loni nejvíce pojistných událostí z povinného ručení v Praze. „Metropole vykazuje nejvyšší čísla celkem stabilně, a je to dáno především hustotou provozu, kdy je riziko nehody větší než v menších městech," uvedl Jan Marek z tiskového oddělení ČP. Až o třetinu méně pojistných událostí proti Praze je hlášeno ze severní Moravy a středních Čech. V případě samotné Ostravy jsou čísla proti Praze pětinová.

Nedodržení bezpečnostní vzdálenosti

Pražští řidiči poslední tři roky dominují i statistikám škod Kooperativy. Druhou nejhorší bilanci měli loni řidiči z Jihomoravského kraje, na třetím místě řidiči ze Středočeského kraje. Nejméně rizikovým byl z tohoto pohledu Karlovarský kraj. „Nejčastější příčinou škod z povinného ručení bylo nedodržení bezpečnostní vzdálenosti, a to v téměř 40 procentech případů. Většinou šlo o menší škody, kdy byly při nehodách poškozeny pouze ‚plechy'. Další častou příčinou je nedání přednosti v jízdě," řekl ředitel centra likvidace pojistných událostí Kooperativy Milan Gregor.

Mluvčí Allianz Václav Bálek míní, že metodologie výzkumu ČSOB Pojišťovny je nelogická. Řidiči v menších okresech, kteří jezdí pouze jednou týdně na hřbitov či na nákup do města, se podle něj nemohou srovnávat s počtem kilometrů, které ujedou Pražané nebo Ostravané. V Praze je také evidováno mnoho služebních vozidel, která jezdí ve skutečnosti v jiných okresech a krajích. „Naopak si myslím, že Pražané, Ostravané nebo Brňané jsou mnohem vyježděnější a lepší řidiči, což je dáno mnohem náročnějším prostředím, ve kterém se pohybují," upozornil.

Autor: ČTK

17.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Calamity Jane
DOTYK.CZ

Calamity Jane: Zrod slavné pistolnice

Herec a bývalý politik Milan Kňažko.
4

Politikou se dnes bavím, když už si ten cirkus platíme, říká herec Kňažko

Výstaviště ukazuje krásu minerálů z celého světa. Děti se naučí poznávat fosilie

Minerály z Pákistánu, Peru nebo třeba Mexika si nadšenci tento víkend prohlížejí na brněnském výstavišti. V pavilonu B začala v sobotu výstava Minerály Brno.

Jak dlouho trvá převod a na co si dát pozor

Důvody pro koupi či prodej domu mohou být různé. Na straně prodávající to může být potřeba likvidních prostředků či touha po lepším bydlení, na straně kupující se může jednat o čistě investiční počin, ve většině případů je nicméně koupě domu uskutečňována za účelem zajištění bytové potřeby rodiny. Pro obě strany je zásadní vědět, jak bude transakce dlouho trvat a s jak velkou časovou rezervou počítat.

Nepodléhejte panice, vyzval vůdčí politické strany německý prezident

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier varoval politické strany, které se snaží vytvořit novou vládní koalici pod vedením kancléřky Angely Merkelové, aby se nezabývaly panickými debatami o nových volbách.

Posádka ztracené argentinské ponorky zkusila navázat spojení

Posádka pohřešované argentinské ponorky, která se minulý týden ztratila v Atlantiku při cestě na svou domovskou základnu, se v sobotu poprvé od zmizení ponorky ozvala. Podle argentinského ministerstva obrany vyslala celkem sedm signálů v délce čtyř až 36 vteřin.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT