Společnost na linku nasadila letoun Airbus A350-900ULR, který pojme 161 pasažérů. O jejich bezpečnost a pohodlí se bude starat posádka, která zahrnuje dva první důstojníky a třináctičlenný palubní tým. „Pracovní zatížení bude rovnoměrně rozloženo, aby měl každý zaměstnanec dostatek času na odpočinek,“ vysvětluje společnost.

Ilustrační foto
Václav Fischer se vrací. Po cestovních kancelářích založil vlastní aerolinky

Dlouhou cestu si cestující budou moci zpříjemnit výběrem z více než 1200 hodin filmů, televizních pořadů a hudby. Servírovat se podle serveru Business Times bude výběr jídel, která pomohou bojovat se zdravotními potížemi spojenými s dlouhodobým pobytem v oblacích.

„Výzkumy ukazují, že dostatečný příjem tekutin a výběr potravin je velice důležitý. Je nutné se vyhnout takovým surovinám, které mohou způsobit nadýmání a plynatost, stejně jako nadměrnému množství alkoholu,“ vysvětluje odborník na péči o zdraví Rhenu Bhuller. Podle Gaila Crosse z univerzitní nemocnice v Singapuru představuje dlouhé sezení v kombinaci s dehydratací riziko vzniku trombózy.

Úspora paliva

Dlouhému provozu jsou uzpůsobeny i parametry samotného letadla. Kabina je vybavena zvýšenými stropy, většími okny a speciálním osvětlením, které má pomoci překonat pásmovou nemoc a snížit stres, který může téměř celodenní pobyt na palubě provázet.

Dvoumotorový airbus používá upravené pohonné jednotky, které oproti jiným letounům stejné velikosti spotřebuje o 25 procent méně paliva. Cesta ze Singapuru na newyorské letiště Newark potrvá za optimálních podmínek 18 hodin a 45 minut, v případě potíží však stroj vydrží ve vzduchu více než 20 hodin.

Stíhačka F-16
Porval se v letadle. Kvůli agresivnímu pasažérovi musely startovat stíhačky F-16

Singapurské aerolinky přerušily devítiletý provoz nejdelší přímé linky na světě v roce 2013. Tehdejší čtyřmotorové letouny Airbus A340-500 spotřebovaly vysoké množství paliva a kvůli vysokým cenám ropy začaly být lety ztrátové. Společnost však nyní doufá, že nové stroje se sníženou spotřebou paliva přinesou zisky i přesto, že ceny za barel ropy se blíží devadesátidolarové hranici. 

Nejdelší přímý spoj na světě však nebude záležitostí pro nemajetné. Letoun nabízí 67 míst v byznys třídě a 94 sedadel prémiové ekonomické třídy. „Myšlenka je taková, že nabízí prémiovou službu,“ řekl BBC letecký expert Geoffrey Thomas. „Jde o cestu mezi dvěma ekonomickými centry, takže lze předpokládat, že létat budou většinou obchodníci nebo bohatí lidé, kteří si chtějí užít let bez zastávky.“

Letecký závod

Prvenství v délce pravidelné linky bez mezipřistání doposud držely aerolinky Qatar Airways, jejichž let 921 urazil 14,5 tisíce kilometru dlouhou trasu z novozélandského Aucklandu do hlavního města Kataru Dauhá za 17 hodin a 40 minut.

„Stává se z toho závod mezi několika společnostmi, které usilují o nejdelší možné mezikontinentální spojení,“ uvedl letecký analytik Shukor Yusof. „Snaží se obsadit a zužitkovat mezeru na trhu.“ To potvrzují i samotné Singapore Airlines, podle kterých je po přímých letech značná poptávka. Oproti letům s mezipřistáním jsou totiž výrazně kratší.

Air Arabia.
Z Prahy přímo do Casablancy. Air Arabia přidá další linku