Vítězem hlasování o nejoblíbenější tuzemskou výletní destinaci se stalo skalní město u Adršpachu. Výsledky hlasování dnes zveřejnila Česká centrála cestovního ruchu CzechTourism, která soutěž prostřednictvím stránek www.kudyznudy.cz pořádá. V soutěži hlasovalo celkem 11.000 lidí, kteří mezi jednotlivé kategorie rozdělili téměř 100.000 hlasů. Cenou pro vítěze je 100.000 korun na podporu marketingových aktivit.

"Nejčastějším důvodem pro cestování po Česku je poznávání a pobyt v přírodě," řekl generální ředitel CzechTourismu Rostislav Vondruška s tím, že tomu odpovídají i výsledky soutěže. Na druhém místě v počtu hlasů se totiž umístila další přírodní památka, vyhlídka Belvedér v Českém Švýcarsku, a na třetím místě hrad Karlštejn.

Agentura v posledních letech vysledovala trend neustálého zkracování vzdálenosti, na kterou jsou turisté ochotni cestovat, uvedl ředitel oddělení strategie a marketingové komunikace CzechTourismu Martin Mráz. To se netýká jen zahraničních turistů, ale i domácích, kteří v poslední době stále častěji tráví dovolenou v Česku.

Podle statistik ubytování z tuzemských hotelů, které CzechTourism zpracoval, se letos zatím počet příjezdů domácích hostů zvýšil proti loňsku o 12 procent a noclehů českých turistů přibylo o osm procent. V loňském roce přitom počet domácích turistů i jejich přenocování v českých ubytovacích zařízeních podle Českého statistického úřadu mírně klesl.

Novinka roku: DinoPark Harfa

Kromě hlavní soutěže byly v letošním ročníku vypsány i nové kategorie. V kategorii novinka roku zvítězil DinoPark Harfa Praha, nejlepším podnikatelským počinem letošního roku se staly termální bazény hotelu Wellness Horal v Beskydech, uvedla manažerka portálu Kudy z nudy Martina Vepřková.

Portál Kudy z nudy tradičně láká do regionů návštěvníky z tuzemska. Od září se ale jeho působnost rozšířila i na okolní státy, když CzechTourism na stránkách spustil další tři jazykové mutace. Ty nově lákají zájemce o dovolenou v Česku i v polštině, němčině a slovenštině. Původní česká a anglická verze měly návštěvnost 400.000 lidí za měsíc. Od rozšíření o tři nové jazyky očekává centrála nárůst návštěvnosti o desítky tisíc vstupů měsíčně.