Soutěž měla dvě části, obchody tak mohly získat ocenění Cena kvality nebo Cena popularity. Cena kvality je udělována na základě hodnocení skutečných zákazníků, kteří nakoupili za posledních 12 měsíců v jednom ze 7349 internetových obchodů zapojených do služby Ověřeno zákazníky nákupního rádce Heureka.cz.

Cena popularity je cenou internetových uživatelů, kteří celý srpen 2012 hlasovali pro své nejoblíbenější e-shopy na stránkách www.shoproku.cz. Celkem bylo uděleno 82.920 hlasů, ze kterých vzešel vítěz a devět finalistů s největším počtem hlasů.

V cenách kvality bylo slavnostně vyhlášeno 18 vítězů v jednotlivých kategoriích, mezi nimi například Essence.cz, Alfa.cz, Topgal.cz, Alza.cz nebo Kosmas.cz. Nakupující v e-shopech nejčastěji ocenili nízkou cenu, rychlé dodání a možnost osobního odběru. O vítězi rozhodlo přes 1,8 milionu vyplněných dotazníků spokojenosti.

Na českém trhu v současné době působí přibližně 34.000 interne­tových obchodů. „Mezi tolika e-shopy je těžké se zorientovat a určit, kterému z nich budeme důvěřovat. Právě z toho důvodu toto ocenění udělujeme," uvedl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz. V anketě podle něj hlasují skuteční zákazníci, proto jsou její výsledky objektivní a cena je pro nové zákazníky znamením, že e-shop jedná férově.