Společnost Leo Express rozšířila německý trh v srpnu 2017 pod značkou FlixTrain. Stala se podle své tiskové zprávy nejen prvním českým osobním železničním dopravcem v historii, který kdy vstoupil na trh dálkové dopravy mimo Česko a Slovensko, ale také druhým největším dopravcem s otevřeným přístupem v Německu.
Obchodním partnerem Leo Express je FlixMobility, tedy podnik, který od začátku provozu zajišťuje vývoj produktů a technologií, marketing, zákaznický servis a prodej jízdenek, uvádí dále zpráva.
Německo má jeden z nejvíce liberalizovaných dopravních trhů v Evropě. "Mezinárodní a dálková doprava není na rozdíl od České republiky dotovaná a regionální dopravci mezi sebou namísto přímých zadání soutěží. Na německé železnici liberalizace funguje skvěle a těšíme se, až takto začne fungovat i v České republice,“ říká výkonný ředitel firmy Peter Köhler.
Momentálně firma uvádí, že v Německu najímá strojvedoucí, vlakvedoucí či dispečery. „O práci v Německu je mezi našimi současnými zaměstnanci velký zájem, nabíráme také nové přímo pro německý trh. U železničních profesí je ale obecně nedostatek kvalifikovaných pracovníků,“ dodává Peter Köhler.
Leo ExpressSoukromá multimodální dopravní skupina, která v roce 2012 zahájila svou činnost novými vlaky na páteřních linkách v Česku a na Slovensku. Provozuje také rozsáhlou síť autobusových a minibusových linek v České republice, Polsku, Německu, Rakousku, na Ukrajině a v Maďarsku.
V srpnu 2017 převzal Leo Express vybranou část aktiv německé společnosti Locomore a obnovil její provoz, spolu se společností FlixBus, na trase Berlín – Stuttgart. V roce 2018 spouští novou open-access železniční trasu Praha – Krakow.