Věří, že jim šampionát přinese mimo krátkodobého efektu po dobu mistrovství i trvalé zviditelní v Evropě, ze kterého dokážou profitovat po dlouhé období. Oznámil to Holm Große z budyšínské marketingové společnosti Horní Lužice-Dolní Sasko. "Jsme vděčni Liberci, že se mu podařilo získat pořadatelství. Je to i pro nás šance pro rozvoj infrastruktury, turistiky a sportu, která přijde jednou za 50 let, a proto ji chceme maximálně využít," dodal Große.

Své plány na společnou propagaci českých a německých turistických cílů a propojení turistických služeb, cyklistických tras a pěších stezek dnes představila marketingová společnost na žitavském veletrhu Konveta 2007. Do Žitavských hor nebo Zhořelce je z Liberce blíž než do Prahy. Horní Lužice se připravuje, aby mohla návštěvníkům šampionátu nabídnout ubytovací a stravovací kapacity a aby je přivedla do svých turistických a sportovních středisek.

Podle Großeho je pro obě strany výhodné, aby se Euroregion Nisa prezentoval při organizaci jako jeden celek. "Řada přeshraničních vazeb již funguje. Přijede sem velkém množství lidí a když se uvedeme společně jako dobří hostitelé, budou se k nám vracet," dodal.

Němci chtějí, aby se při přípravě mistrovství počítalo s využitím zařízení a služeb na jejich území. Nabízejí za to propagaci mistrovství a prodej vstupenek. Mají již i svou tvář pro reklamní kampaň, běžeckého mistra René Sommerfeldta, který se směje z plakátů a říká: "Můj domov - Horní Lužice je hostitelem lyžařského mistrovství v Liberci."

Budyšínská společnost Horní Lužice-Dolní Sasko, za jejímiž aktivitami stojí podnikatelé, zábavní a sportovní centra i turistické svazy, uzavře v druhé polovině května s pořadateli mistrovství smlouvu o dlouhodobé spolupráci. "Původně jsme ji měli podepsat již dnes na veletrhu Konveta, ale potřebujeme ji ještě projednat v nejužším vedení výboru," řekl jeho manažer pořadatelského štábu Aleš Máslo. Dosud podle něj není zcela jasný způsob prodeje vstupenek na mistrovství, který má začít na podzim. "S podporou Němců rozhodně počítáme," dodal.

Pořadatelé lyžařského klání by uvítali, kdyby podobného partnera pro spolupráci měli i v Polsku. Zatím se jím však nepodařilo ho najít. Horní Lužice je po Krušných horách v Sasku druhým nejoblíbenějším prázdninovým cílem turistů. Vloni se tam ubytovalo 1,6 milionu návštěvníků, kteří v regionu strávili v průměru tři dny. Mistrovství má jeho pozici ještě posílit.