Nynější plán, který letos představil ministr dopravy Alexander Dobrindt, počítá se zpoplatněním všech německých silnic od roku 2016. Majitelům aut registrovaných v Německu by se však o cenu silniční známky snížila daň z vlastnictví motorového vozidla, takže by pro ně zpoplatnění silnic na rozdíl od zahraničních řidičů neznamenalo zvýšené náklady.

Dobrindtův plán však čelí z různých stran kritice. Evropská komise nyní zkoumá, zda neporušuje pravidla Evropské unie. Nedávný posudek právníků pro dolní komoru německého parlamentu například tvrdí, že plán by vedl k „nerovnému zacházení s domácími a zahraničními vlastníky automobilů, a tím k nepřímé diskriminaci".

Proti zpoplatnění všech německých silnic se navíc začali bouřit starostové německých příhraničních měst, podle kterých by plán narušil obchodní i mezilidské kontakty v pohraničí. Starostové rovněž vyjádřili obavy, že Česko v reakci na Dobrindtův návrh také zpoplatní silnice nižších tříd.