Provinilým autobazarům pak pracovníci ČOI vyměřili 73 pokut v celkové výši přes dva miliony korun. Nejvyšší finanční postih činil 300 tisíc korun a byl udělen firmě Auto Diskont, která podle ČOI sdělila svému zákazníkovi nepravdivé údaje o technickém stavu vozidla BMW, jehož cena byla stanovena na 215 tisíc.

"Společnost na svých internetových stránkách mimo jiné uváděla, že se jedná o nehavarovaný automobil, kupní smlouva, respektive protokol o zkušení jízdě a předání vozidla však odhalil pravý opak. Vůz navíc nebyl ani v dobrém technickém stavu, jak prodejce prohlašoval," uvedla inspekce. 

Dalším typickým proviněním je stáčení tachometrů. K tomu během loňského roku došlo například v autobazaru v Pražské ulici v Náchodě. 

"Prodávající na dotaz inspektorů, v postavení spotřebitele, uvedl, že vůz Škoda Octavia je dovezen z Francie a stav tachometru je 150 553 km. Ze znaleckého posudku však vyplynulo, že skutečný stav najetých kilometrů byl 249 687 km," napsala inspekce. 

Za tento prohřešek udělili pracovníci ČOI osobě provozující dotčený autobazar pokutu ve výši 90 tisíc korun.  

Přehled všech případů, které Česká obchodní inspekce vyhodnotila jako porušení zákona o ochraně spotřebitele
v 27 případech prodávající porušil zákaz užití nekalé obchodní praktiky
v 14 případecg prodávající neinformoval řádně o vlastnostech prodávaných výrobků
v 9 případech neinformoval prodávající jasným způsobem o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů
v 9 případech nebyl spotřebitel informován o ceně prodávaných výrobků
v 8 případech nebyl spotřebitel informován o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace
v 7 případech nebyl dodržen správný proces vyřizování reklamací
Zdroj: Česká obchodní inspekce