O newslettery mají podobný zájem ženy i muži, nejméně zajímavé jsou pak pro mladší lidi ve věku od 18 do 26 let. Zhruba 13 procent respondentů otevírá newslettery jen výjimečně a šest procent vůbec. Zbytku podobná reklamní sdělení vůbec nechodí.

Lidem nejčastěji vadí nabídka mimo jejich zájmy a vkus. Vedle neatraktivního obsahu vadí také newslettery, k jejichž odběru se sami vůbec nepřihlásili. Pětina dotázaných to považuje také za hlavní důvod, proč e-mail ani neotevřít. Dalším problémem je vysoké množství doručených newsletterů, což se stává především ženám. Celkem 12 procent dotázaných newslettery neotevírá, protože jim chodí příliš často. Další desetina na jejich prohlížení vůbec nemá čas a sedm procent si myslí, že v nich nenajde nic zajímavého.

„Některé e-shopy rozesílají newslettery i několikrát denně a vůbec nerozlišují komu. I proto mají v očích některých lidí pokřivenou pověst a nefungují tak, jak by mohly," uvedl marketingový a obchodní ředitel společnosti NetDirect Marek Krška. Uživatele podle něj naopak zajímají sdělení o produktech, které právě shání a zaujmou je také hesla předmětu e-mailu s newsletterem, jako „novinka", „akce" či „poslední nabídka".

Celkem denně odejdou do schránek uživatelů miliony newsletterů. Největší rozesilatelé jsou Alza.cz, Slevomat.cz, Mall.cz a Parfums.cz.