Někteří lidé jsou k proměně Nošovic kritičtí, jiní naopak vnímají pozitivně, že s příchodem Hyundaie získává nový háv i jejich blízké okolí. „Byli bychom rádi, kdyby obec ze sousedství s automobilkou těžila i do budoucna,“ řekl starosta Nošovic Miroslav Kačmařík.

O zájemce i přes současnou ekonomickou krizi údajně automobilka nouzi nemá. „Nemůžeme předvídat vývoj krize, ale na druhé straně vyrábíme malá a ekonomicky výhodná auta, o která podle nás bude stále zájem, jejichž prodej půjde oproti velkým vozům stále nahoru,“ konstatoval Kim Eok-Jo, prezident společnosti Hyundai Motor Manufacturing Czech.

Neopomněl přitom dodat, že nová továrna přešla od zahájení stavby vztyčením prvního pilíře k začátku zkušební výroby za rekordní dobu rok a půl.

Za tuto rychlost prací si však Hyundai vyslechl i mnoho kritiky od Ekologického právního servisu (EPS), který na průběh výstavby bedlivě dohlížel a opakovaně upozorňoval na to, že automobilka nedodržuje kvůli ukvapenosti české stavební zákony.

„Museli jsme projekt modernizovat. Nešlo však o nic výrazného. Některé objekty byly například mírně zmenšeny,“ argumentoval prezident HMMC.

V příštím roce by podle jeho slov automobilka chtěla vyrobit sto pětaosmdesát tisíc aut, jimiž bude zásobovat evropské trhy. Ještě do konce roku by mělo být v továrně zaměstnáno více než dva tisíce lidí.

Hyundai v datech
září 2005 - oznámení zájmu Hyundaie stavět automobilku v ČR
18. května 2006 - podpis investiční smlouvy mezi Hyundaiem a ČR
1. listopadu 2006 - zahájení skrývky ornice
21. března 2007 - zahájení nadzemních stavebních prací
25. dubna 2007 - slavnostní zahájení stavby
31. prosince 2007 - dokončení velké většiny stavebních prací
1. ledna 2008 - zahájení instalace technologií ve všech výrobních halách
1. listopad 2008 - zahájení zkušební výroby
10. listopadu 2008 - slavnostní zahájení zkušební výroby
březen 2009 - zahájení sériové výroby