Kromě i30 se v podbeskydské továrně vyrábějí ještě modely ix35 a také ix20. Celkově má letos sjet z výrobní linky tři sta tisíc aut, která jsou distribuována na evropský trh. Zde ale mezi lidmi poptávka po nových autech stále klesá, proto se už nošovický Hyundai poohlíží i po nových odbytištích.

„Vzhledem k postupně se snižující poptávce po nových autech na evropském trhu nyní české zastoupení automobilky dojednává vývoz automobilů také do afrických zemí," upřesnil Petr Vaněk, mluvčí Hyundai Motor Manufacturing Czech.

Auta na míru

Do Nošovic zavítal v minulých dnech na svou první návštěvu také hlavní mluvčí Hyundaie Frank Ahrens, který má kancelář v centrále společnosti v jihokorejském Soulu. Zastávku si zde udělal při cestě z pařížského autosalonu.

„Zdejší továrna, dodávající auta pro evropský trh, je pro nás velmi důležitá," zdůraznil Ahrens a připomněl, že Hyundai staví své továrny ve všech důležitých oblastech a v nich pak vyrábí auta udělaná na míru pro tamní lidi. Zatímco v Nošovicích se tedy dělají vozy šité na míru Evropanům, ruské Hyundaie jsou například dělány jako vozy s mnohem větší odolností vůči mrazivému počasí.

„V Indii je úspěšný náš model Eon, který má vyšší strop, aby v něm mohli mít cestující na hlavě turban. Také má speciální odkládací plošku na posvátné sochy," přiblížil Frank Ahrens snahu Hyundaie nabídnout na každém trhu to, co je pro něj specifické.

Celkově podle něj letos Hyundai vyrobí 4,3 milionu aut, přičemž nejvíce jich sjede z výrobních linek a zároveň se i prodá v Číně.