Zima už o sobě dává vědět a silničáři z Krajské společnosti Údržba silnic hlásí, že jsou na její příchod připraveni. Kromě stovek vozů a tisíců tun posypových materiálů budou se zajišťováním bezpečnosti na silnicích pomáhat i moderní technologie.

Projedeme nebo ne?

Někteří se řízení ve sněhových vánicích a dalších ztížených podmínkách, na které bývá zima štědrá, vyhýbají. Ale někdy není zbytí a vyjet se musí. Nejen v těchto situacích může řidičům pomoci nová aplikace, která je ve fázi testování. Při vývoji byly využity zkušenosti z letního provozu.

„Na přehledné mapě bude možné sledovat, kolik času uplynulo od posledního ošetření dané silnice v rámci zimní údržby,“ informuje první náměstek hejtmana Martin Červíček. Připravovaná novinka, která do ostrého provozu přijde ještě do konce letošního roku, bude cenným pomocníkem při volbě bezpečné trasy či přehodnocení cestovaní v nepříznivých podmínkách.

„Díky předešlé vybavenosti sypačů systémem GPS, jsou náklady prozatím téměř zanedbatelné, do padesáti tisíc korun,“ uvádí Červíček.

Co dlašího se chystá?

Letos se bude udržovat o šedesát čtyři kilometrů silnic druhé a třetí třídy více než loni. Nově byly zřízeny také dvě meteostanice u silnic první třídy.

Na sněhovou nadílku jsou připraveni
O zabezpečení zimní údržby na krajských silnicích se postará osmdesát dispečerů, kteří budou podle počasí vysílat dvě stě třicet řidičů pracujících ve směnném provozu. Pracovníci budou mít k dispozici sto dvacet dva sypačů s radlicemi, padesát jedna nakladačů, osmnáct sněhových fréz a sto třináct traktorových radliček. V zaplněných skladech je na letošní sezónu připraveno dvacet tři tisíc tun soli a celkem dvanáct tisíc tun inertních materiálů. Odhad nákladů na zajištění sjízdnosti krajských komunikací se pohybuje mezi sto šedesáti až sto osmdesáti miliony korun.