"Pokud by na začátku tohoto roku někdo řekl, že na Slovensko přijde další automobilka, asi by byl považován za poloblázna. S okolními zeměmi jsme v posledních měsících prohráli vícero soubojů o větší investici a i naše konkurenční výhoda se postupně vytrácela," napsal deník Hospodárske noviny, který rozhodnutí JLR o investici na Slovensku označil za poměrně překvapivé. Upozornil rovněž, že Slovensko, kde již v současnosti mají své továrny tři automobilky, bude ještě závislejší na výrobě aut, ale na průmysl je země prý odkázaná.

"Předběžná dohoda Jaguaru Land Rover se slovenskou vládou vybudovat automobilku u Nitry je přelomová. Porazit ve hře o investici desetiletí Polsko a Česko je rovněž přelomové," uvedl list Pravda, podle kterého se Slovensko postupně stalo automobilovou velmocí a v zemi se vytvořila fungující síť desítek subdodavatelů pro automobilky.

Za klíčovou označil deník skutečnost, aby JLR zaměstnal na Slovensku co nejméně cizinců. Dodal, že varováním je situace z roku 2008, kdy na Slovensku klesla míra nezaměstnanosti pod hranici deset procent a dělnické profese začali obsazovat Rumuni či Ukrajinci.

Slovenský tisk připomněl, že zatím není znám plánovaný objem investice JLR a ani výše státních pobídek. Podle nepotvrzených informací by automobilka mohla vynaložit na postavení nové továrny na Slovensku kolem 1,4 miliardy eur a z proinvestované částky získat asi čtvrtinu od státu v podobě investičních pobídek. Denník N napsal, že pobídky pro jihokorejskou automobilku Kia Motors a francouzský koncern PSA Peugeot Citroën, které v minulosti postavily své závody na Slovensku, byly výrazně nižší. Na Slovensku vyrábí vozidla také automobilka Volkswagen.