Hospodářským novinám to řekl prezident a generální ředitel mediální společnosti CME, která Novu vlastní, Adrian Sarbu.

"Do budoucna se chceme zaměřit i na to, že nebudeme vydělávat pouze na reklamě, ale taky na placeném obsahu. To znamená například filmy pro kina, vydělávat chceme i na předplatném na internet," uvedl Sarbu. Nova podle něj pravděpodobně půjde i cestou placených televizních kanálů.

Nova v loňském roce například spustila svou internetovou službu Voyo, kterou nabízí i ve Slovinsku a Rumunsku. Měsíční předplatné si dosud pořídilo několik tisíc lidí, do konce roku by jich podle plánů CME mohlo být až 100.000, napsaly HN.

Klesající výnosy z reklamy

Příjmy z dalších služeb přitom mohou pomoci vyrovnat klesající výnosy z reklamy v situaci, kdy reklamní trh v regionu střední a východní Evropy podle listu poklesl od počátku finanční krize o třetinu. Sarbu nicméně další pokles trhu neočekává. "Číslo vám neřeknu, ale český trh poroste. Už proto, že se předpokládá zvětšení objemu reklamy směřující do komerčních stanic, jelikož veřejnoprávní televize už reklamní čas neprodává," řekl.

Nova již delší čas také avizuje spuštění dalšího televizního kanálu, který by jí podle listu měl pomoci udržet si postavení televizní jedničky v Česku. "Máme připraveny všechny možné stanice. Podíváme-li se na demografickou strukturu našich diváků a zjistíme, že potřebujeme více mužských diváků, spustíme mužský kanál, když budeme potřebovat více dětských diváků, bude to dětský kanál. To je normální, musíme vybalancovat naši nabídku," uvedl Sarbu.

Televize podle něj stále má podíl na sledovanosti přes 40 procent, zatímco druhá Prima jen 22 procent. "Pořád máme výsledky, o nichž mohou ostatní jen snít," dodal.