Příslovečné světlo na konci „dálničního tunelu" ale přesto svítí. Stavbu osmi klíčových dálnic a jedné železniční trati dosud blokovaly zrušené posudky vlivu na životní prostředí (EIA). Bez nich nebylo možné kopnout do země. To se změní. Tři povolení už stát vydal. „Tento týden vydáme další dvě. Drtivá většina pak bude vydána do konce ledna," potvrdil Deníku ministr životního prostředí Richard Brabec (ANO). O které dva úseky jde, ale zatím prozradit nechce.

Čtěte také: Dálnice D8 je po 32 letech konečně otevřena, pásku přestřihl Miloš Zeman

Silničáři mají v tuto chvíli naplánováno sto projektů pro dálnice a silnice I. třídy. Loni a letos rozdělali 41 staveb, v roce 2017 to bude 38 a o rok později 44 stavebních akcí. V kilometrickém vyjádření chtějí pracovat na 227 km silnic, z toho 168 km budou autostrády.

Už v srpnu 2017 bychom se mohli svézt po D11 až do Hradce, krátce poté přibude úsek D4 u Příbrami a D3 mezi Veselím nad Lužnicí a Bošilcem. Na podzim pak řidiči šlápnou na plyn na části obchvatu Českých Budějovic mezi Borkem a Úsilným.

Na sklonku loňského roku se rychlostní silnice proměnily na dálnici a tabulkově tak máme aspoň v částečném provozu 17 dálnic z 19 plánovaných. Jen pět dálnic je ale kompletních (D5, D2, D10, D64 a nově i D8). I proto budou řidiči letos bedlivě sledovat dostavbu posledního desetikilometrového úseku D1 Přerov – Říkovice. První auta by tudy měla projíždět v roce 2019. A pokud pojedete na stávající D1, dejte nohu z plynu v opravovaných úsecích. V roce 2017 se na pěti místech objeví měření rychlosti úsekovými radary, které silničáři od června do října testovali mezi Ostrovačicemi a Kývalkou. Za čtyři měsíce tam porušilo pravidla 153 tisíc řidičů! 

Pro zvětšení klikněte na obrázek!

Novinky na autostrádách.Zdroj: Deník

Čtěte také: Nekomplikovanému průjezdu po dálnici D3 brání jen motocentrum