Brněnští radní nedávno schválili memorandum o spolupráci mezi městem a společností Trikaya. Jejím cílem je právě Kalovou prodloužit a napojit ji na Komárovskou. „Do Kalové vjeli řidiči poprvé před pěti lety, vznikla kvůli uzavírce Dornychu. Do budoucna chceme zanádražní prostor mezi Komárovskou a Železniční zprůjezdnit, což přispěje k většímu komfortu pro řidiče, cestující městskou hromadnou dopravou i chodce. Vytvoří se tak základní předpoklady pro další rozvoj celé nové čtvrti Trnitá,“ uvedl náměstek brněnské primátorky Petr Hladík.

V bloku Železniční a Komárovské vlastní část pozemků město i Trikaya. „V memorandu se developer zavazuje bezúplatně zajistit projektovou dokumentaci pro vydání stavebního povolení k vytvoření veřejné dopravní a technické infrastruktury i dalších souvisejících staveb a zařízení,“ přiblížila Zuzana Gregorová z brněnského magistrátu.

Spojnice u nového brněnského vlakového nádraží u řeky Svratky.Zdroj: Deník / Oldřich Haluza

V lokalitě plánuje firma Trikaya bytovou výstavbu. Právě prodloužení Kalové u ní zlepší dopravní propojení s Dornychem a Svatopetrskou. „Chceme tam vytvořit rezidenční projekt se zhruba sedmdesáti byty a dál spolupracovat na rozvoji zanádražního prostoru,“ řekl za společnost František Šudřich.

Doplnil, že stavět nezačnou do doby, než u nedaleké Svratky vzniknou protipovodňová opatření. Memorandum mezi Brnem a Trikayou je součástí snah o proměnu oblasti, kde vyroste čtvrť Trnitá, a přiléhajících míst. Zástupcům města pomůže při návrhu uličního prostoru, využití území včetně dopravy a zpřístupnění pozemků zanádražního prostoru pro budoucí napojení na nové nádraží.

Vizualizace brněnského hlavního vlakového nádraží. Ilustrační foto.Zdroj: Magistrát města Brna

V místě mezi Kalovou a budoucí novou spojnicí dělníci aktuálně staví parkoviště pro čtyřiatřicet míst. Hotoví s pracemi budou nejpozději na podzim. „Nedávno jsme vypsali výběrové řízení na rekonstrukci parku u Plotní ulice, který na podzim chceme začít dělat kompletně nový. Vzniknou tam chodníky navazující na nové tramvajové zastávky, křižovatky, silnice nebo přechody,“ popsal starosta Brna-jihu Josef Haluza.