Zbylých šest tramvají přicestuje z Krnovských opraven a strojíren v průběhu podzimu.

„Teoreticky bychom měli přivést každý týden jednu novou tramvaj. Uvidíme, jak to bude vycházet, každopádně do poloviny listopadu by tu měly být všechny zakoupené vozy,“ prozradila mluvčí DPMO Martina Krčová.

Tramvaje jsou jednosměrné, tedy s místem pro řidiče na jednom konci vozu. Tři z nich jsou určeny pro trasu vedoucí z Hlavního nádraží na Trnkovu.

„Na linkách 3 a 5 využijeme typ EVO1/o, který je vybaven dveřmi po obou stranách. Troje se nachází na levé straně, čtvery na pravé straně vozidla,“ vysvětlila Krčová.

Kapacita těchto vozů je 27 sedících a 85 stojících lidí.

Tramvajové vozy EVO1 mají čtvery dveře, a to na pravé straně ve směru jízdy. „Do každého z nich se vejde 32 sedících a 75 stojících cestujících,“ doplnila.

Nástřik proti zápachu a olomoucký polep

Nízkopodlažní vozy jsou ošetřeny speciálním nástřikem proti zápachu a bakteriím, cestující potěší také klimatizace a možnost nabíjet mobilní telefony prostřednictvím USB zásuvek.

Na dění uvnitř i vně vozu dohlédnou kamery.

„Škoda, že nedorazily o pár měsíců dřív. V létě by se hodily,“ usmíval se řidič tramvaje před zkušební jízdou, který předem poskytl i cennou radu vozíčkářům a maminkám s kočárky.

„Pro nástup využívejte hlavně druhé dveře od předku, aby zejména v přeplněných spojích nedocházelo k nepříjemným situacím.“

Za osm nových vozů polepených siluetou města Olomouce zaplatí DPMO téměř 176 milionů korun, přičemž většinu nákladů pokryje Evropský fond pro regionální rozvoj.