"Naším cílem je, aby řetězec Baumax znovu získal vedoucí pozici na českém trhu. V souvislosti s tím počítáme do budoucna s otevíráním dalších prodejen," uvedl Papierz.

Vzhledem k tomu, že Baumax byl v oboru prvním zahraničním řetězcem, který začal působit na českém trhu, je jeho značka v ČR podle Papierze dobře známá. Kromě problémů v poslední době byla i pozitivně vnímána českými zákazníky, uvedl. "Z tohoto důvodu plánujeme pod značkou Baumax působit trvale a neplánujeme přejmenování řetězce," dodal Papierz.

Podle něj jsou sortiment prodejen společnosti a cenová politika přizpůsobeny potřebám zákazníků v regionu. Do sortimentu Baumaxu byl přidán nábytek a byla rozšířena nabídka koberců, podlah a svítidel. "Došlo také ke změně cenové politiky - snížení marží a v souvislosti s tím i cen pro zákazníky. V nejbližší době plánujeme výraznou nápravu expozicí v jednotlivých prodejnách," řekl nový šéf Baumaxu.

Baumax chce získat zpět zákazníky

Polská společnost převzala loni celkem 18 hobbymarketů Baumax, ty byly několik měsíců uzavřené, než je nový majitel převzal. "Uzavření prodejen a situace společnosti Baumax v roce 2015 určitě přispěla ke snížení návštěvnosti a ztrátě části zákazníků. Naším cílem je získat tyto zákazníky zpět a zároveň získat další nové zákazníky," uvedl.

Poslední dva obchody by měly přivítat zákazníky v nejbližší době. Otevření prodejny v Praze Michli je naplánované na květen, v průběhu letošního roku je v plánu ještě znovuotevření obchodu v Plzni. Další čtyři bývalé obchody rakouského řetězce převzal řetězec OBI. Prodejny v Brně, Jihlavě, Přerově a Zlíně firma znovu otevřela na začátku února.

Antimonopolní úřad povolil převzetí českých prodejen Baumax polským řetězcem loni v říjnu. Podnikatelská skupina Merkury Market vznikla v roce 1991 a od začátku své činnosti se zabývá distribucí vybavení interiérů a stavebních materiálů. Skupina má prodejny v Polsku a na Slovensku. Rakouský Baumax několik let čelil ztrátám, firmu vyčerpala hlavně expanze do východní Evropy.

Obrat trhu se zbožím pro dům, bydlení a zahradu činí v Česku zhruba 30 miliard korun ročně. Na tuzemském trhu působí sedm řetězců - OBI, Bauhaus, Baumax (Merkury Market), Globus Baumarkt, Hornbach Baumarkt, Uni Hobby a Mountfield. O pozici jedničky nyní bojují se zhruba pětimiliardovým ročním obratem řetězce Hornbach, OBI a Mountfield.