„Trolejbus se bude vyznačovat nejen zajímavým designem, ale především vysokým komfortem pro cestující i řidiče. Pro dopravce je vozidlo zajímavé z hlediska nízkých nákladů na provoz a údržbu," říká obchodní manažer Škody Electric Petr Kasenčák.

Ivan Pilný.
Ministerstvo financí podalo podnět na antimonopolní úřad kvůli zakázkám OZP

Kontrakt pro Žilinu je složen ze dvou částí. V rámci první části Škoda Electric vyrobí dvanáct kloubových trolejbusů Škoda 27 Tr a tři vozy typu Škoda 26 Tr za zhruba 225 milionů korun. Druhou částí kontraktu je opce na dalších dvanáct vozidel, z toho šest kloubových a šest dvanáctimetrových.

Novinka ze Škodovky bude absolvovat část jízdních zkoušek nejprve v Plzni. „Testy bez cestujících budou pokračovat v Bratislavě a zkušební provoz s cestujícími je pak už naplánován do Žiliny," vysvětlila projektová manažerka Jitka Holá.

Ilustrační foto
Inflace v květnu výrazně vzrostla

Nové vozy nabídnou cestujícím i řidičům vysoký komfort. Vozidla pro Žilinu budou například vybavená výkonnou klimatizací, pasažérům poslouží USB konektory umožňující nabíjení telefonů v průběhu cesty i přehledný informační systém. Samozřejmostí nízkopodlažních trolejbusů je kneeling, který umožňuje snadný nástup a výstup z vozu.