Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nový model Škoda Auto se bude jmenovat Rapid

M. Boleslav/Peking - Nový model kompaktní limuzíny mladoboleslavské automobilky Škoda Auto pro evropský trh se bude jmenovat podle očekávání Rapid. 

22.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Ilustrační foto - Archiv

Bude vyráběn v Mladé Boleslavi. ČTK to dnes řekl mluvčí automobilky Jozef Baláž s tím, že to před zahájením autosalonu v Pekingu oznámil novinářům předseda představenstva společnosti Winfried Vahland na večeru koncernu Volkswagen. Jméno nového modelu automobilka představí v pondělí na zahájení autosalonu. 

Automobilka podle dřívějších informací plánuje, že v červnu ukončí výrobu vozu Octavia Tour, na podzim by na ni měla volně navázat nová kompaktní limuzína. Nový model, který média již dříve označovala jako Rapid, by měl vycházet z konceptu MissionL představeného loni na podzim. Rapid by měl být vyráběn ve více karosářských variantách. Kompaktní limuzína velikosti mezi Fabií a Octavií má mít nižší cenu než hlavní model Škody - Octavia. 

Sériová podoba Rapidu se má vyrábět v Mladé Boleslavi spolu se Seatem Toledo, který španělský výrobce v předprodukční verzi ukázal na březnovém autosalonu v Ženevě. Předseda představenstva zodpovědný za technický vývoj Eckhard Scholz tam v rozhovoru pro ČTK řekl, že by se po rozběhu výroby mohla produkce nové modelové rodiny pohybovat kolem 150.000 vozů ročně. 

Rapid se již vyrábí v Indii, jeho evropská varianta by však měla být odlišná. S produkcí nového modelu Škoda Auto počítá i v Číně a Rusku. Název Rapid použila automobilka u svých modelů již dříve, poprvé to bylo v polovině 30. let a podruhé v 80. letech minulého století, tehdy u vozů s karoserií kupé. Modely Rapid přestala automobilka vyrábět v roce 1990. Podobně Škoda Auto postupovala například u modelů Felicia nebo Octavia, které zopakovaly jména vozů z konce 50. let. 

Škoda Auto připravuje nové modely, protože chce v roce 2018 prodávat ročně kolem 1,5 milionu aut. Loni kvůli tomu začala s prodejem městského modelu Citigo, nově by měla automobilka vyrábět například třetí generaci Octavie. Mladoboleslavská automobilka loni zvýšila konsolidovaný zisk o 82 procent na 16,1 miliardy Kč. Tržby stouply o 15 procent na 252,6 miliardy korun. Firma loni prodala rekordních 875.000 aut, meziročně prodej zvýšila o 15 procent. 

Autor: ČTK

22.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vladimír Říha, Pražská strojírna

Exředitel Pražské strojírny bral 10 let plat na neplatnou smlouvu

Christian Lindner, šéf FDP
18

Opoziční smlouva v Německu? Sociální demokraté uvažují o CDU

AUTOMIX.CZ

Tesla každou minutu prodělá 170 tisíc korun. A někteří už věští datum konce

Zakladatel Tesly Elon Musk je sice vizionář se snahou zachránit planetu, ale podle některých není právě ukázkovým prototypem schopného byznysmena. Myslí si to přinejmenším Bob Lutz, který má v automobilovém průmyslu desítky let zkušeností.

Ano bude předsedat sedmi výborům. Demokratický blok čtyřem

Podle dohody sněmovních stran bude mít hnutí ANO předsedy sedmi výborů, Demokratický blok tvořený ODS, KDU-ČSL, TOP 09 a STAN čtyř výborů. Po dvou výborech povedou Piráti, SPD a KSČM, předsednictví v jednom získá ČSSD. O obsazení komisí budou strany podle šéfa komunistického poslaneckého klubu Pavla Kováčika znovu jednat příští týden ve středu.

AKTUALIZUJEME

Stahují se nad vrahem z roku 1997 mračna? Jeho obětí byla dvacetiletá Lucie

Na první pohled zoufalý pokus, ve skutečnosti geniální tah. I takto se dá zhodnotit krok moravskoslezské policie, která ve čtvrtek svolala krátkou tiskovou besedu k případu vraždy z roku 1997. Tehdy 14. prosince neznámý pachatel uškrtil v Ostravě dvacetiletou dívku – Lucii V. Policisté se domnívají, že někdo jméno vraha může znát. 

Odejde z Moravského krasu? Rys Kryštof se poohlíží po samici

Rys Kryštof možná odejde z Moravského krasu. Obávají se toho zoologové, kteří šelmu dlouhodobě sledují. „Blíží se zima, což je u rysů období říje. Samci si hledají partnerku. V Krasu ale žádná samice není. Může se ji proto vypravit hledat,“ vysvětlil zoolog z Mendelovy univerzity v Brně Martin Duľa.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT