V rámci pilotního projektu se nejprve začne testovat technologie, která je potřebná pro vzdálený přístup k vozu. Všechny zapojené firmy přitom zdůrazňují, že bezpečnost je prioritou a zákazníci se nebudou muset o své auto bát.

Systém by měl být maximálně jednoduchý. Zákazník si na e-shopu objedná zboží a vybere dodání do kufru. Následně kurýr získá informace o poloze vozu a díky jednorázovému zabezpečenému přístupu v předem definovaném časovém intervalu přes speciální aplikaci zavazadlový prostor vozu otevře.

Kódování dat a striktní přístupový management zaručují maximální možnou bezpečnost při předávání dat a poskytování služby. Kurýr vloží balíček do zavazadlového prostoru, který vyfotí, následně zamkne vůz a zákazník obdrží zprávu o úspěšném doručení.

„Tento pilotní projekt je konkrétní ukázkou toho, jak pomocí nejmodernějších technologií usnadníme a zpříjemníme lidem jejich každodenní život. Těším se na to, že tento projekt společně s našimi partnery dále rozvineme a naše portfolio rozšíříme o nové chytré řešení mobility,“ zdůraznila Jarmila Plachá, vedoucí Škoda Auto DigiLabu.

Větší pohodlí pro zákazníka a úspora času

Oba zapojené e-shopy si pak od projektu slibují rozšíření nabídky o nový způsob doručování, který zlepší zákaznickou zkušenost s nakupováním. „Spokojenost našich zákazníků má pro nás nejvyšší prioritu. Proto jako přední inovátor vnímáme rozšíření nabídky možnosti doručování o dodávku přímo do zavazadlového prostoru jako skvělou příležitost, jak zákazníkům ještě více usnadnit vyzvedávání jejich objednávek,“ uvedl Tomáš Havryluk, místopředseda představenstva společnosti Alza.cz.

Stejný názor zastává i Tomáš Čupr, zakladatel e-shopu Rohlik.cz. „Od svého vzniku je Rohlik.cz projektem, který si dal za cíl zlepšovat zákaznickou zkušenost spojenou s nákupem potravin. Doručování do kufru auta je inovací, která napomáhá naplňování této mise. Našim zákazníkům nabídneme další v řadě unikátních způsobů, jak pohodlně nakoupit a ušetřit čas a námahu,“ vysvětil.

V rámci pilotu přitom budou do projektu zapojeni i vybraní zákazníci, kteří získají unikátní příležitost podílet se na vývoji a možnost vyzkoušet si službu před samotným spuštěním v praxi.