Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

O značku na přání si během prvního měsíce požádalo přes 2500 lidí

Praha – O registrační značku na přání požádalo během prvního měsíce přes 2500 lidí, tisíc značek už bylo majitelům vydáno. Největší zájem registrovaly úřady v prvním lednovém týdnu, následně se zájem lidí o značku s vlastním textem výrazně snížil. Uvedlo to ministerstvo dopravy. Z uvedeného množství značek pak zhruba 300 připadá na registrační značky pro motocykly.

31.1.2016 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv DENÍKU

„Nejvíce lidí této možnosti využilo hned v prvním lednovém týdnu, kdy úřady obcí s rozšířenou působností obdržely přes 1650 žádostí, potom začal zájem klesat. Za poslední lednový týden tak o registrační značku na přání požádalo již jen necelých 200 lidí," řekl ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Největší zájem o značky na přání byl podle údajů ministerstva dopravy v Praze, nejméně žadatelů naopak evidovali úředníci na Vysočině.

„V Praze tak o značku podle svého výběru požádalo na 600 lidí, kdežto na Vysočině úřady v celém kraji zpracovávaly během ledna 80 žádostí. Zhruba 200 lidí si pak pro značku na přání přišlo v Brně a 70 v Ostravě," doplnilo ministerstvo.

Číselné řady byly rozebrány hned

Mezi nejpopulárnější texty značek na přání patří podle ministerstva dopravy křestní jména a příjmení, názvy firem, číselné řady jako například 11111111, 22222222, atd. Tyto číselné řady ale byly rozebrány během několika málo dnů. Mnoho zájemců rovněž projevilo zájem umístit si na tabulku značku svého vozidla. Zaregistrována již tak byla například i značka FERRARI1, RENAULT1, 422SKODA nebo například T75TATRA, JA6UAR01 či 000V0LV0.

Při žádosti platí některá omezení. Lidé si nemohou nechat na tabulku vyrazit hanlivá slova nebo slova, která obsahují písmena G, CH, O, Q a W. Zákaz využití těchto snadno zaměnitelných písmen si podle ministerstva dopravy vyžádala dopravní policie. Cena jedné tabulky činí 5000 korun a tento správní poplatek patří obci, ve které byla značka registrována.

Každá vyžádaná značka je nepřenositelná a nebude možné je prodat další osobě, uvedlo dále ministerstvo dopravy. Zároveň varovalo před tím, že v případě ztráty nebo odcizení nebude možné vydat stejnou značku s identickým textem. Tím se má zabránit situaci, kdy by byly stejnou tabulkou vybavena dvě vozidla. Platí ale, že se značka váže na majitele, a nikoliv na auto. Její vlastník ji tak může opětovně použít na další svůj automobil, motocykl či moped, vždy ale pouze na jedno vozid

Autor: ČTK

31.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezidentská debata ve vlaku Deníku 20. listopadu na cestě z Prahy do Ústí nad Labem. Michal Horáček
5 16

Kandidáti prošli vlakem. Pro mě je to pohádka, řekl Horáček

Předseda Pirátů Ivan Bartoš (upostřed) převzal v jednacím sálu Sněmovny osvědčení o zvolení poslancem před jednáním Poslanecké sněmovny 20. listopadu v Praze. Osvědčení nově zvoleným poslancům předával za Státní volební komisi Václav Henych (vlevo)
5 11

On-line: Poprvé se schází noví poslanci. Vondráček z ANO bude předsedou

AKTUALIZOVÁNO

Jana Novotná dohrála svůj životní zápas. Zemřela v pouhých 49 letech

/VIDEO, FOTOGALERIE, ANKETA/ V nedožitých padesáti letech zesnula po těžké nemoci tenistka Jana Novotná, wimbledonská vítězka z roku 1998. Na bývalou světovou dvojku vzpomínají tenisové legendy.

Mugabe prý vzdal marný boj. Kdo ho v čele Zimbabwe nahradí?

/VIDEO/ Zimbabwský prezident Robert Mugabe dnes údajně přistoupil na to, že rezignuje. Informuje o tom stanice CNN s tím, že třidevadesátiletému vládci i jeho manželce byla garantována imunita.

AKTUALIZOVÁNO

Lukáš Nečesaný je nevinen, rozhodl nový senát

Lukáš Nečesaný (25) není pachatelem pokusu o vraždu kadeřnice, který se stal před čtyřmi lety v Hořicích. Dnes o tom rozhodl senát Krajského soudu v Hradci Králové.

První lanovka v Praze jezdila na Letné. Nahradil ji jezdící chodník

První lanovka v Praze. Většině lidí se automaticky vybaví ta na Petříně. Nejde ale o první lanovou dráhu v metropoli. Dříve vznikla lanovka na Letné, která fungovala od roku 1891. Ze začátku ji poháněl systém vodní převahy, poté jezdila na elektřinu. Později vozil na Letnou návštěvníky takzvaný pohyblivý chodník. Dnes po lanovce najdete už jen zbytky opěrných zdí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT