Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchodníci chystají nové věrnostní programy

ČR - Zákaznické věrnostní programy plánují v Česku spustit další velcí obchodníci, aby tímto způsobem zvýšili loajalitu nakupujících, kterou oslabila hospodářská krize.

5.2.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Věrnostní programy obchodníků se v tuzemsku těší stále větší oblibě. Například do nového projektu Clubcard, který loni v září zahájila společnost Tesco Stores ČR, se přihlásilo už 1,2 milionu Čechů.

Miroslav Opatrný ze společnosti Axescard, která v Česku zavedla systém dárkových, věrnostních a slevových karet, ČTK řekl, že o tyto nové zákaznické karty projevilo zájem několik předních tuzemských obchodníků. Objednávky už čítají několik stovek tisíc karet, které obchodníci chtějí používat nejen na věrnostní programy, ale budou umožňovat také placení.

Zákaznické karty

„Jednáme například s dvěma velkými obchodními řetězci, které prodávají textil a konfekci a každý z nich má v Česku zhruba třicet poboček, a internetovým obchodem zaměřeným na spotřební elektroniku,“ uvedl Opatrný. Mezi další zájemce patří velkoobchod s potravinami a polotovary pro restaurace a kavárny. „V jednání máme také největší tuzemská nákupní centra,“ podotkl Opatrný, podle kterého jména těchto obchodníků zatím nelze zveřejnit, protože věrnostní programy jsou důležitou součástí jejich konkurenčního boje.

Zákaznické karty společnosti Axescard zavedl například slevový portál Mydeals.cz. „Karta umožňuje udílení bonusů určité skupině zákazníků, sbírání věrnostních bodů za nákup a s přednabitou kartou může zákazník platit i na stránkách Mydeals.cz. Jednoduchý, bezpečný a rychlý způsob placení, který tato karta nabízí, je pro nás jako slevový portál velice důležitý,“ sdělil ČTK Sebastian Vohradník ze společnosti Kolektiva, která provozuje portál Mydeals.cz.

Věrnostní programy jsou pro obchodníky stále více důležité, jelikož Češi kvůli hospodářské krizi přestávají být loajálními zákazníky a častěji než dříve střídají obchody, aby nakoupili za nejvýhodnější ceny. Obchodníci proto rozšiřují věrnostní programy, které na tuzemském trhu nabízejí například obchody Tesco, hypermarkety Globus a Interspar či supermarkety Billa, a připravují nové věrnostní projekty. „Jeden loajální zákazník má cenu 12 neloajálních zákazníků,“ podotkl Dan Dures ze společnosti Dunnhumby, která se na věrnostním programu Teska podílí.

Velký zájem Čechů

Věrnostní program chtějí spustit také družstevní prodejny COOP, kterých v Česku funguje zhruba 3000. Družstevní prodejny díky věrnostním kartám chtějí mít lepší přehled o nákupním chování svých zákazníků, kterým poté nabídnou slevy. „Věrnostní program bychom rádi spustili letos,“ řekl ČTK předseda Svazu českých a moravských spotřebních družstev Zdeněk Juračka.

Češi mají o věrnostní programy obchodníků značný zájem. Například počet aktivních členů věrnostního programu sítě drogistických prodejen dm drogerie markt se v hospodářském roce 2009/2010 do loňského září zvýšil o 55 procent na víc než 800.000. „Náš zákaznický program je stále častěji kopírován a některé prvky od nás přejímají naši konkurenti,“ podotkl jednatel dm drogerie markt Gerhard Fischer.

O zákazníky pomocí věrnostních programů začala loni na podzim bojovat rovněž první tuzemská nákupní centra. Obchodních center totiž v Česku rychle přibývá, některá z nich se tak již potýkají s nízkou návštěvností.

5.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Říha, Pražská strojírna

Exředitel Pražské strojírny bral 10 let plat na neplatnou smlouvu

Christian Lindner, šéf FDP
18

Opoziční smlouva v Německu? Sociální demokraté uvažují o CDU

AUTOMIX.CZ

Tesla každou minutu prodělá 170 tisíc korun. A někteří už věští datum konce

Zakladatel Tesly Elon Musk je sice vizionář se snahou zachránit planetu, ale podle některých není právě ukázkovým prototypem schopného byznysmena. Myslí si to přinejmenším Bob Lutz, který má v automobilovém průmyslu desítky let zkušeností.

Ano bude předsedat sedmi výborům. Demokratický blok čtyřem

Podle dohody sněmovních stran bude mít hnutí ANO předsedy sedmi výborů, Demokratický blok tvořený ODS, KDU-ČSL, TOP 09 a STAN čtyř výborů. Po dvou výborech povedou Piráti, SPD a KSČM, předsednictví v jednom získá ČSSD. O obsazení komisí budou strany podle šéfa komunistického poslaneckého klubu Pavla Kováčika znovu jednat příští týden ve středu.

AKTUALIZUJEME

Stahují se nad vrahem z roku 1997 mračna? Jeho obětí byla dvacetiletá Lucie

Na první pohled zoufalý pokus, ve skutečnosti geniální tah. I takto se dá zhodnotit krok moravskoslezské policie, která ve čtvrtek svolala krátkou tiskovou besedu k případu vraždy z roku 1997. Tehdy 14. prosince neznámý pachatel uškrtil v Ostravě dvacetiletou dívku – Lucii V. Policisté se domnívají, že někdo jméno vraha může znát. 

Odejde z Moravského krasu? Rys Kryštof se poohlíží po samici

Rys Kryštof možná odejde z Moravského krasu. Obávají se toho zoologové, kteří šelmu dlouhodobě sledují. „Blíží se zima, což je u rysů období říje. Samci si hledají partnerku. V Krasu ale žádná samice není. Může se ji proto vypravit hledat,“ vysvětlil zoolog z Mendelovy univerzity v Brně Martin Duľa.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT