Deník

Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchodníci lákají na stále větší slevy

Praha - Do českých domácností bylo loni podle výkonného ředitele Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu Tomáše Hájka rozesláno 3,9 miliardy reklamních tiskovin.

30.11.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Obchodní řetězce v reklamních letácích, pomocí kterých se snaží přilákat zákazníky do svých prodejen, inzerují stále větší slevy potravin i ostatního zboží. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK. Reklamními letáky se totiž při nákupech řídí značná část Čechů, kteří v nich hledají cenově výhodné nabídky zboží.

"Zatímco loni se komunikované slevy průměrně pohybovaly na úrovni 20 až 23 procent, tak letos jsou mezi 25 až 28 procenty," sdělil dnes Martin Ráž ze společnosti Incoma GfK, podle kterého letáky obchodních řetězců hrají významnou roli v boji o zákazníka. "Na cenové akce zákazníci slyší, takže podíl výrobků zakoupených ve slevě neustále roste," podotkl.

Například letos v říjnu bylo v letácích obchodních řetězců inzerováno více než 35.000 zlevněných výrobků. Největší zastoupení měly nápoje, na které připadlo 3965 položek. Následovalo maso a masné výrobky (2624) a mléčné výrobky (2158). Mezi nepotravinářskými sortimenty vedla kosmetika (1480) a elektrospotřebiče pro domácnost (1392).

Miliardy reklamních letáků

Obchodní řetězce ani v době hospodářské krize, kvůli které Češi méně utrácejí a mnohým obchodníkům klesají tržby, nepolevily ve vydávání reklamních letáků. Do českých domácností bylo loni podle výkonného ředitele Asociace direct marketingu a zásilkového obchodu Tomáše Hájka rozesláno 3,9 miliardy těchto reklamních tiskovin. Stejné množství reklamních letáků bylo v Česku distribuováno i v roce 2009.

Z průzkumu agentury Focus vyplývá, že podle reklamních letáků obchodních řetězců aspoň jednou týdně nakupuje více než polovina českých zákazníků. Letáky při nákupech naopak nepoužívá zhruba desetina lidí. Přibližně 45 procent zákazníků uvedlo, že si na základě informací z letáku někdy pořídí i zboží, které by jinak nekoupili. Dalších 17 procent lidí takto nakupuje často.

Lidé nejčastěji sledují letáky s nabídkou potravin a nápojů. Zaměřují se ale i na drogerii, zboží z hobbymarketů či spotřební elektroniku. Letáky jsou sezonně zaměřené také na hračky či sportovní potřeby. "S očekávaným růstem cen potravin lze předpokládat, že zájem o letáky s tímto sortimentem bude ještě větší," uvedla Michaela Kohutová ze společnosti Česká distribuční, která letáky obchodních řetězců distribuuje.

Autor: ČTK

30.11.2011
SDÍLEJ:
Kateřina Perknerová.
22

Komentář Kateřiny Perknerové: Masarykovi následovníci. Proč by ne?

Miroslav Sládek v létě 2016 v Ústí nad Labem
1

V Chomutově zatkli republikána Sládka. Kvůli nepovolené kampani

Jan Kysela: Češi si vyloženě mnou ruce, když se někdo vymkne

/FOTOGALERIE, VIDEO/ Včera a dnes rozhodujeme o složení sněmovny, potažmo vlády. Za necelé tři měsíce si zvolíme prezidenta. Jaký vliv to bude mít na český ústavní pořádek a mělo by dojít k úpravě základního zákona České republiky? O tom Deník mluvil s ústavním právníkem, profesorem Janem Kyselou.

DOTYK.CZ

Tak teď toho mám dost – a rozpoutala nenásilnou vězeňskou vzpouru

Ve spolupráci s neziskovou organizací Post Bellum přinášíme vzpomínky pamětníků komunistické zvůle. Dnešní příběh věnujeme příběhu Heleny Kučerové, která osmnácti let pobyla na svobodě pouhých pět let, více než 13 jich strávila v komunistických kriminálech. 

Barák na odstřel kvůli nájemníkům a očekávaná vražda: nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pátek 20. října 2017.

ANKETA MEZI LÍDRY: Co přejí ke 100. narozeninám republiky...

Než vhodíme lístek do volební urny, zvažujeme, co nám ta „naše“ strana a její lídr přinesou. Nižší daně, kvalitní veřejné služby, vyšší důchody, špičkové vzdělání pro děti, aktivní roli v Evropské unii – záleží na osobních preferencích. Pak také vybíráme podle toho, nakolik jsou kandidáti důvěryhodní, co už v politice dokázali, kolik slibů splnili, jak se umějí za své vize poprat doma i za hranicemi.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení