Společnost v říjnu, kdy obchodníci zahájili akční nabídky na vánoční zboží, roznesla přes 190 milionů letáků, nejvíce ve své dvacetileté historii. Letos podle firmy více než kdy jindy obchodníci lákají zákazníky na slevy a akční nabídky.

„Podle našich výzkumů si 85 procent lidí alespoň někdy vybírá zboží podle akčních letáků a vzhledem ke stavu ekonomiky tento trend nadále posiluje. Obchodníci toho využívají právě prostřednictvím častějších akčních nabídek doručovaných do stále většího počtu domácností," uvedl ředitel České distribuční Petr Sikora.

Česká distribuční letos čeká překročení hranice dvou miliard roznesených letáků ročně. „Je to pro nás rekordní rok. Na českém trhu držíme přibližně poloviční podíl. Odhadujeme tedy, že letos se v ČR roznesou čtyři miliardy letáků," dodal Sikora.

Důraz na akční cenové nabídky

Trend, že obchodníci v předvánočních kampaních kladou daleko větší důraz na akční cenové nabídky, potvrzují i marketingoví odborníci. Roste také význam reklamy v místě prodeje, kterou má podpořit i atmosféra umocněná dekoracemi a vánoční hudbou.

Předvánoční kampaně podle šéfredaktora týdeníku MarketingSalesMedia Daniela Köppla charakterizuje tlak na nákupní rozhodování. „V této době jsme daleko více naklonění impulzivním nákupům. Zároveň se naplno rozjíždí marketing obdarovávání, kdy prodáváte zboží jiné osobě, než která bude konečným spotřebitelem," uvedl Köppl a dodal, že pro obchodníky je v tomto období klíčové dostat své zboží do tzv. nákupního seznamu.

Obchody nabízejí například dárková balení i luxusní zboží, které si lidé dopřejí zejména o Vánocích. „V rámci předvánočních prodejů jsou zákazníci velmi citliví na ceny, a proto se jim snaží obchodníci vycházet maximálně vstříc. V rámci vánočních prodejů tak sortiment nabízí v několika slevových vlnách, zejména kosmetiku a hračky, o které je o Vánocích největší zájem," uvedla manažerka Svazu obchodu a cestovního ruchu pro obchod a vztahy s EU Hana Carvová.