Například společnost Marks & Spencer snížil výdej igelitových tašek o 417 milionů kusů a zredukovala množství obalů používaných při prodeji potravin o 20 procent, o 18 procent snížla energii potřebnou na chlazení. Díky těmto a dalším úsporným krokům firma nejen šetří životní prostředí, ale také vlastní peníze. Uspořených 50 milionů liber pak investuje zpět do ekologického a etického podnikání.

„Dosáhli jsme sice pokroku, ale není čas se zastavit,“ říká Stuart Rose, předseda představenstva Marks & Spencer. Společnost se v rámci svého ekologického Plánu A zavázala například snížit množství obalů o 36 procent a vyrábět 84 plastových výrobků z recyklovaných surovin.

Výrazně snížit spotřebu igelitových tašek, jejichž výroba zatěžuje životní prostředí, se podařilo také českým obchodům Albert. „Spotřeba těchto tašek klesla o polovinu, což představuje několik desítek milionů kusů. Při jejich výrobě se nám tak podařilo snížit zátěž na životní prostředí. Zároveň se jejich prodejem podařilo získat částku přesahující pět milionů korun pro charitativní účely,“ zmínil říká Libor Kytýr, ředitel komunikace prodejen Albert. Albert totiž přestal, podobně jako další řetězce, rozdávat igelitové tašky zdarma. Prodává je za korunu a výtěžek z nich odvádí na dobročinné účely.

Průzkum značky Albert mezi českými zákazníky ukázal, že 60 procent zákazníků si na nákupy nosí svoji vlastní tašku. Průzkum však zároveň odhalil, že pokud dostávají lidé igelitové tašky zdarma, berou si jich až čtyřikrát více, než potřebují.