Jak hodnotíte loňský vývoj českého pojistného trhu?

Hospodárský výsledek celého odvětví negativně ovlivnily letní záplavy a krupobití. I technické výsledky z pojištění aut byly horší, než se čekalo, přes mírné zvýšení sazeb. V životním pojištění byl vidět vyšší důraz na krytí rizika, což považuji za dobré. Pokles zájmu o životní pojištění jako o metodu spoření lze jen přivítat.

A pokud jde o výsledky pojišťovny, kterou řídíte?

Zaznamenali jsme růst tržeb v pojištění aut, občanského majetku i podnikatelské činnosti. V produktech jsme se vyvíjeli a na trh uvedli dva zcela nové typy pojištění. Jedním je Rento jako úrazové pojištění pro řidiče a druhým Best Doctors. Pod tímto anglickým názvem nabízíme pojištění lékařské péče v zahraničí. Kompletně jsme také renovovali naše vlajkové životního pojištění Forte.

Oproti roku 2012 jsme zaznamenali mnohem menší počet jednorázových pojistek, zatímco vývoj běžně placených životních pojistek se ustálil. U našich zákazníků vidíme vyšší loajalitu tedy méně případů rušení smluv a hlavně vyšší spokojenost. Předpokládáme, že i přes záplavy a krupobití bude náš hospodářský výsledek jen o něco horší než v roce 2012.

Kam se bude ubírat sektor pojišťovnictví letos?

V důsledku úprav obsažených v novém občanském zákoníku budou mít oběti dopravných nehod právo na vyšší odškodnění. Kvůli tomu se dá očekávat zvýšení sazeb povinného ručení o deset až patnáct procent.

Další efekt nového občanského zákoníku je ve vyšší ochraně pojištěných osob v okamžiku uzavření smlouvy. To by se mělo pozitivně projevit na četnosti užívaní nekalých praktik na trhu.

Co plánujete pro vaše klienty?

Budeme pokračovat zejména v úsilí o zvyšování pohodlí zákazníků. Nemám teď na mysli jen okamžik škodní události, kde již ostatně jsme na špičce, ale také při uzavírání smluv a při změnách v nich. Zaměříme se i na zkvalitnění takového zdánlivého detailu, jakým je například vyřizování dotazů adresovaných naší centrále.