Půjde o jedno z největších letišť na světě, se sedmi přistávacími a vzletovými dráhami. Kapacitou 100 milionů cestujících ročně má být druhé po novém istanbulském letišti. Tedy alespoň v plánech, v aktuálním žebříčku největších letišť stále vede Atlanta.

Nové letiště má být hlavní spojnicí především pro mezinárodní lety a má podpořit čínský růst letecké dopravy. Analytici očekávají, že Čína počty cestujících v polovině dvacátých let překoná USA.

Letiště je 46 kilometrů jižně od centra Pekingu. Oficiálním schválením celkem 83 stavebních objektů skončila pětiletá výstavba. Letiště je propojené podzemní vysokorychlostní dráhou s centrem Pekingu. Podle čínských médií má jít o největší dopravní terminál pro osobní dopravu na světě.

Letiště v Singapuru bude mít džungli i vodopád:

Tvar letiště navržené architektkou Zahou Hadid připomíná chobotnici. Architekti a projektanti tvrdí, že se poučili chybami z jiných velkých letišť. Slibují například že od centra terminálu až k poslednímu gatu se dostanou lidé do osmi minut.

Letištěm má už v roce 2025 projít 72 milionů cestujících, stomilionovou hranici chce přesáhnout v roce 2040. Z evropských dopravců jako první zahájení letů na nové letiště oznámil Finnair. Letiště bude mít IATA kód PKX.