Dodávka zahrnuje 32 jednopodlažních jednotek pro Lotyšské státní dráhy (Pasažieru vilciens), které chtějí nové vlaky nasadit na příměstskou dopravu. Jednotky by měly být dodány v letech 2020 až 2023. Lotyši s nimi počítají na paprskovité trasy z Rigy směrem na města Aizkraukle, Tukums, Skulte a Jelgava. V ceně je zahrnuta i údržba, dodávky náhradních dílů a školení.

„Opakovaně se ukázalo, že naše společnost nabídla ekonomicky a technicky nejlepší řešení nových moderních jednotek. Naše jednotky jsou v provozu například v České republice, Litvě, Ukrajině nebo Slovensku a nyní se na ně mohou těšit také cestující v Lotyšsku,“ uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Vagonka Martin Bednarz.
Komplikovaná cesta k zakázce
Cesta k zakázce přitom nebyla přímá, vedla přes lotyšský antimonopolní úřad a řadu odvolání a administrativních tahanic s konkurencí. Dopravce původně vyhlásil vítězem Talgo, nabídky ale musel dle rozhodnutí úřadu přehodnotit, zejména pokud jde o provozní náklady. Konkurenty Škody v tendru byly vedle Talga ještě CAF a Stadler.
Nové elektrické jednotky ze Škody Vagonka budou určeny pro provoz na tratích s rozchodem 1520 mm a napájecím napětím 3 kV s možností budoucí změny na 25 kV. Vozidla musí odolat klimatickým podmínkám -40 st.C až + 40 st.C. Obsaditelnost vozidel bude činit minimálně 400 sedících a až 450 stojících cestujících. Maximální rychlost vozidel bude 160 km/h.
