"Je to zvláštní, že ředitel firmy na schůzku nepřijde, ale udělali jsme vstřícný krok v tom, že počkáme, až se vrátí a definitivně se k tomu postaví. Pokud se situace nezmění, stávku vyhlásíme," řekl Weinstein. Stávkovou pohotovost drží odboráři už od dubna. Vedení podniku dosud jakékoliv navýšení mezd odmítá, protože podle jednatele Petra Chadima nejsou na takový krok peníze. Společnost má uzavřené dlouhodobé smlouvy s krajem a městem, v nichž je výše kompenzací za provoz autobusů jasně daná. "Nikdo nám je teď nezvýší," uvedl dříve Chadim.

Špatné sociální podmínky pro řidiče na konečných stanicích

Tématem dnešní schůzky nakonec bylo pouze vylepšení podmínek pro řidiče na konečných. "Leckde chybí jakékoliv sociální zázemí. Kraj přislíbil, že městu poskytne peníze, aby mohly vzniknout odpočinkové místnosti a sociální zařízení. Konkrétně se o tom bude jednat na krajské tripartitě příští pátek. Na jednání o mzdách ovšem nedošlo," poznamenal Weinstein. Společnost zajišťuje vedle krajské linkové dopravy i MHD ve Znojmě.

Mzda řidičů by měla přesáhnout 100 Kč/hod.

Odbory chtějí hodinovou mzdu řidiče 90 korun, přičemž do pracovní doby se má počítat i čas, kdy je řidič v práci, ale nejede. K tomu mají zaměstnanci dostávat 20 % prémie, celkem tedy 108 korun za hodinu. "Prémie by měl řidič dostat, pokud bude jeho práce bezchybná. Jsme ochotni se v kolektivní smlouvě dohodnout na podmínkách jejich vyplácení," řekl Weinstein.

Nyní řidiči dostávají 100 korun za hodinu jízdy a 50 korun za hodinu takzvané čekací doby. Průměrně řidič stráví v práci měsíčně 230 až 280 hodin, hodinová mzda se tak pohybuje mezi 82 a 85 korunami, což je za měsíc kolem 21.000 korun. Pro letošek se mzdy zvyšovaly o 4,3 % a kolektivní smlouva vznikla teprve letos, dříve odbory ve firmě nepůsobily. Firma měla loni 113 zaměstnanců, z toho 87 řidičů.

Stávková pohotovost trvá v době, kdy Odborový svaz dopravy usiluje o celostátní zvýšení mezd řidičů a stále není zažehnaná možnost republikové stávky.