Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Odtažení porouchaného auta stojí tisíce korun. Vyplatí se dobré pojištění

Máte zařízenou asistenční službu k autu? Možná patříte mezi 
45 procent řidičů, kteří ji mají zaplacenou, aniž o tom vědí.

8.8.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/ Z. Traxler

Českému řidiči se na německé dálnici 
u Mnichova porouchala olejová pumpa 
u auta. Vůz dál nejel. Odtahová služba vozidlo odvezla 
a po zjištění příčiny bylo rozhodnuto o jeho opravě 
v Česku.

Cena za odtah? Dvacet tisíc korun. Jelikož měl řidič havarijní pojištění s asistencí, částku neplatil.

Tolik jeden konkrétní příklad tuzemské pobočky pojišťovny Wüstenrot z letošního roku.

Členové České asociace asistenčních společností evidují podobných případů, kdy je nutné porouchané vozidlo odtáhnout, ročně více než 200 tisíc.

Není proto od věci zvážit 
i tento aspekt dovolené, vyrážíte-li do světa autem.

VŠEMOCNÝ TELEFON

„Pojišťovny poskytují asistenční služby i v rámci povinného ručení, i v rámci havarijního pojištění. Děje se tak ovšem v různém rozsahu," uvádí Aleš Povr 
z České kanceláře pojistitelů. Ta provozuje i Linku pomoci řidičům 1224.

„Z průzkumu linky bohužel vyplynulo, že 45 procent motoristů o tom paradoxně vlastně neví, i když jsou pojištěni," dodává Povr.

Podle Aleše Povra až 42 procent z těch řidičů, kteří si v rámci pojištění vozidla předplatili i asistenční služby, není schopno uvést ani jeden konkrétní typ pomoci, na kterou mají nárok. Když už si na nějakou službu vzpomněli, jednalo se v polovině případů o odtah (přesně šlo o 48 procent) 
a zapůjčení náhradního vozidla (19 procent).

TRAJEKTEM DO SERVISU

Zájemce o asistenci si může vybrat z různých balíčků pojištění, ale důležité je, aby si již při sjednání smlouvy vybral takovou kombinaci služeb, která má v konkrétním případě smysl.

Například při častějších cestách do zahraničí se vyplatí zajištění vyššího počtu kilometrů pro odtah, stejně jako záruka poskytnutí náhradního vozidla.

Asistenční služba.Pokud zůstanete někde stát s nepojízdným autem 
a zavoláte asistenční společnosti dané pojišťovny, pak si v rámci této služby snadno přivoláte odtah nebo domluví jinou pomoc.

Ač se to nemusí zdát, právě tlumočnické služby jsou skutečně cenné, protože při vážných problémech zdaleka nejde jen o ovládaní zdvořilostních frází v cizí řeči.

Zde uveďme skutečný příklad z pojišťovny Allianz. Motoristce se porouchalo auto na ostrově Brač, ovšem ještě při cestě k moři, ironických sto metrů od cíle 
a po 1050 kilometrech jízdy.

Auto bylo nutné odtáhnout do servisu ve Splitu, kam však vede jen trajektové spojení.

A i když se člověk domnívá se, že si v Chorvatsku vystačí se slovanským esperantem, nebylo tomu tak. Nutná byla domluva 
v češtině přes asistenci 
v Praze. Po opravě dorazil pro majitelku auta taxík, který ji po čtyřech dnech nutných na opravu vozidla dopravil z Brače do splitského autoservisu.

Náklady na operaci ve výši patnácti tisíc korun krylo pojištění, oprava stála k tomu ještě sedm tisíc.

ODTAH: PRO 83 % NEHOD

Odtah je přitom nejčastějším a také nejefektivnějším způsobem rychlého odstranění nepojízdného vozidla. Podle České asociace asistenčních společností se 83 procent nehod a poruch řeší právě tímto způsobem.

Ve stresu, který doprovází každou nehodu, se často zapomíná, že nejprve je nutné zajistit místo havárie, pak přivolat záchranáře a poté vozidlo odtáhnout.

„Pro bezpečnost na silnicích je to klíčové," říká prezident zmíněné asociace Petr Bold.

JEDNA LINKA? JAK KDE

Ke zmíněné lince 1224 je nutné dodat, že se na ni dá volat pouze při problémech na území České republiky.

Přihodí-li se vám něco 
v zahraničí, je nutné využít telefonní číslo konkrétní asistenční služby.

Kdo ví, snad se českým pojišťovnám jednou podaří přenést zmíněný „český model" jediného čísla i na nehody v zahraničí. Zatím tomu tak ovšem není.

Autor: Jozef Gáfrik

8.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Vladimír Říha, Pražská strojírna

Exředitel Pražské strojírny bral 10 let plat na neplatnou smlouvu

Christian Lindner, šéf FDP
18

Opoziční smlouva v Německu? Sociální demokraté uvažují o CDU

AUTOMIX.CZ

Tesla každou minutu prodělá 170 tisíc korun. A někteří už věští datum konce

Zakladatel Tesly Elon Musk je sice vizionář se snahou zachránit planetu, ale podle některých není právě ukázkovým prototypem schopného byznysmena. Myslí si to přinejmenším Bob Lutz, který má v automobilovém průmyslu desítky let zkušeností.

Ano bude předsedat sedmi výborům. Demokratický blok čtyřem

Podle dohody sněmovních stran bude mít hnutí ANO předsedy sedmi výborů, Demokratický blok tvořený ODS, KDU-ČSL, TOP 09 a STAN čtyř výborů. Po dvou výborech povedou Piráti, SPD a KSČM, předsednictví v jednom získá ČSSD. O obsazení komisí budou strany podle šéfa komunistického poslaneckého klubu Pavla Kováčika znovu jednat příští týden ve středu.

AKTUALIZUJEME

Stahují se nad vrahem z roku 1997 mračna? Jeho obětí byla dvacetiletá Lucie

Na první pohled zoufalý pokus, ve skutečnosti geniální tah. I takto se dá zhodnotit krok moravskoslezské policie, která ve čtvrtek svolala krátkou tiskovou besedu k případu vraždy z roku 1997. Tehdy 14. prosince neznámý pachatel uškrtil v Ostravě dvacetiletou dívku – Lucii V. Policisté se domnívají, že někdo jméno vraha může znát. 

Odejde z Moravského krasu? Rys Kryštof se poohlíží po samici

Rys Kryštof možná odejde z Moravského krasu. Obávají se toho zoologové, kteří šelmu dlouhodobě sledují. „Blíží se zima, což je u rysů období říje. Samci si hledají partnerku. V Krasu ale žádná samice není. Může se ji proto vypravit hledat,“ vysvětlil zoolog z Mendelovy univerzity v Brně Martin Duľa.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT