On-line prodeje drogerie tvoří asi 0,3 procenta obratu celého on-line obchodu, roste ale o více než 100 procent ročně. "Očekáváme, že reálný boom nastane v horizontu zhruba dvou let, a bude úzce souviset také se vstupem klíčových značek z řad obchodních řetězců," uvedl marketingový ředitel společnosti Acomware Ondřej Klega.

Českému trhu nyní dominují řetězce dm drogerie markt, Teta a Rossmann. Ty mají po celé republice více než 1100 prodejen. Ani jeden ale zatím nemá vlastní e-shop.

"V současné době se on-line prodává hlavně tzv. těžká drogerie typu pracích prášků. Nicméně celá kategorie drogerie a kosmetiky má na internetu obrovský potenciál," uvedl obchodní ředitel e-shopu Rohlik.cz Tomáš Jeřábek.

V segmentu kosmetiky a parfémů je situace výrazně odlišná. Češi předloni utratili na internetu za parfémy pět miliard korun a za kosmetiku 4,5 miliardy. Z lidí, kteří využívají internet, kupuje kosmetiku on-line 25 procent, parfémy 24 procent a drogerii 21 procent, vyplývá ze studie Incoma FMCG eShoping.

Češi u parfémů své preference dlouhodobě nemění. Podle e-shopu parfums.cz patří mezi nejprodávanější vůně značek Calvin Klein a Hugo Boss. "Na rozdíl od mnoha jiných oborů je vývoj oblíbeností velmi konzervativní a dlouhé roky se příliš nemění. Jen výjimečně se mezi tyto vůně dostane nějaká novinka, která je schopná se tam i udržet," dodal marketingový manažer parfums.cz Radek Ondrášík.

Sortiment kosmetiky pomáhá drogeriím porazit hypermarkety. Čeští zákazníci nakupují drogerii a kosmetiku nejčastěji právě v samoobslužných drogeriích (42 procent domácností), 30 procent v hypermarketech. S odstupem za nimi následují diskonty (12 pct.), malé samoobsluhy a supermarkety (shodně šest pct.). Vyplývá to ze studie GfK Drogerie 2015. V čele první pětky obchodníků je dm drogerie markt, následují hypermarket Kaufland, Teta, Rossmann a Penny Market. Největším on-line prodejcem drogerie je Mall.cz.