Během první etapy prací se na dálnici začnou stavět dopravně informační omezení a začnou práce na rozšiřování dálnice.

„Chtěli jsme se vyhnout především svátkům a s nimi spojeným odjezdům lidí," řekla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Nejprve se podle ŘSD bude rozšiřovat postranní jízdní pás, což potrvá do června, kdy by se mělo začít pracovat ve středním dělícím pásu.

Žádost o povolení uzavírek musí ještě schválit ministerstvo dopravy. Podle ŘSD jde o poslední administrativní krok a předpokládá vydání kladného stanoviska. Konkrétní harmonogram uzavírek se bude podle Vápeníkové ještě v průběhu stavby dolaďovat podle aktuálních potřeb.

Zahájení prací na dvou zbylých úsecích mezi Šternovem a Psáři a Loktem a Hořicemi bude následovat. V příštím týdnu by podle Vápeníkové mely být k podpisu připravené vzájemně odsouhlasené smlouvy se zhotoviteli, kterými jsou společnosti Eurovia CS a sdružení společností Colas a Porr.

Výsledné ceny za stavební práce se v rámci výběrových řízení podařilo snížit o desítky procent. Celkem ve všech čtyřech uzavřených tendrech dosáhla hodnota zakázek necelých 2,4 miliardy korun proti předem očekávaným 3,7 miliardy korun. V posledním z balíku vloni vyhlášených tendrů je úsek mezi Velkou Bíteší a Devíti Kříži, kde se proti výsledkům výběrového řízení odvolala společnost Eurovia CS k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Ten v úterý výběrové řízení prostřednictvím předběžného opatření pozastavil.

O modernizaci dálnice D1 rozhodlo ministerstvo dopravy předloni v červnu v souvislosti s prasklinou na jedné z betonových desek, kde se vytvořil deseticentimetrový schod. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna je zhruba deset let za svojí životností.