"Za prvních šest dní nepřetržitého pracovního režimu se tady u Vyškova vybouralo a odvezlo na skládky 70.000 tun betonové suti," uvedl ministr.

Vyškovská uzavírka potrvá tři měsíce, stroje na dálnici vyjely začátkem června. Podle ministra se díky takto nastavenému systému práce ušetřily další dva měsíce uzavírky. "Prakticky se přerušují jen ty práce, které jsou příliš hlučné. Například míchání a dodávky betonu," řekl Ťok.

Dodal, že v létě chce zkontrolovat na místě všechny rekonstruované úseky nejvytíženější dálnice v zemi a jednat o tom, aby se práce zintenzivnily a termíny oprav zkrátily.

Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jana Kroupy se i na dalších úsecích, pokud je to jen možné, pracuje už nyní nepřetržitě. "Celkově se ty termíny zkracují. Jedeme na ekonomickou výhodnost, tedy 80 procent cena stavebních prací, 20 procent je čas a ty časy stahujeme na minimum," řekl Kroupa.

U Vyškova podle údajů ŘSD pracovalo na stavbě v prvních dvou týdnech 85 strojů. Za dvacet dní od zahájení stavby začala pokládka nového cementobetonového krytu o celkové ploše 85.000 metrů čtverečních. Dálnice na ní bude vybetonovaná za 16 dní.

Dálnice D1 se rekonstruuje od roku 2014. Celá akce mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělena do 21 úseků, které se opravují postupně. Zatím jsou hotovy čtyři úseky z první etapy a na dalších pěti se pracuje. Celkové náklady oprav všech vybraných úseků D1 se odhadují zhruba na 14 miliard korun.