To je dáno zejména tradicí poledních menu, které jsou v tuzemsku rozšířenější než na západ od českých hranic, uvedl ředitel marketingu a strategie společnosti Edenred Pavel Kusý. Ve Francii, Belgii nebo Itálii je naopak daleko větší podíl zaměstnaných lidí, kteří si na oběd odskočí z práce domů. Zatímco v Česku se to týká necelých tří procent lidí, ve Francii jde o více než čtvrtinu všech zaměstnanců.

Podíl lidí, kteří obvykle jedí přímo na svém pracovišti, se za šest let zvýšil o více než dva procentní body na 12,4 procenta. Jde přitom o velice nezdravý způsob stravování, upozornila Lucie Prášková, koordinátorka programu Food, který mapuje a snaží se zlepšovat stravovací návyky ve vybraných evropských zemích. Zhruba 11 procent respondentů se pak stravuje v oddychové místnosti na pracovišti a přes 65 procent v restauraci nebo v jídelnách.

Poměr mezi cenou a kvalitou se hlavně za poslední dva roky radikálně změnil. „Lidé už nechtějí jíst něco, co je nějaká hmota na talíři. Je velice důležitá kvalita, ale samozřejmě v poměru k ceně, kterou za to platí," uvedl šéfkuchař Filip Sajler. Podle jeho zkušeností je v ČR optimální cena, kterou jsou strávníci ochotni za kvalitnější polední jídlo utratit, zhruba sto korun.

Společnost Edenred nabízí předplacené poukázky na různé služby ve 42 zemích světa včetně České republiky. Známá je vydáváním stravenek Ticket Restaurant.