Na tuzemském trhu zatím fungují pouze dvě outletová centra s několika desítkami obchodů, stavba dalších se ale připravuje.

"V loňském roce jsme zaznamenali meziroční nárůst návštěvnosti o téměř deset procent, zatímco v roce 2010 vzrostla o šest procent," sdělila manažerka outletového centra Fashion Arena v Praze-Štěrboholích Iva Janovská, podle které obrat tohoto centra se zhruba stovkou outletových prodejen loni vzrostl meziročně o téměř 30 procent.

Rostoucí návštěvnost hlásí i outletové centrum Freeport v Hatích u Znojma, ve kterém nyní funguje 75 outletových obchodů. Za finanční rok 2011, tedy od předloňského července do loňského června, se jeho celkové tržby zvýšily o 6,6 procenta a návštěvnost o 15,5 procenta. V druhé polovině loňského roku tržby vzrostly o 2,6 procenta a návštěvnosti o 5,5 procenta. "Výrazný nárůst zaznamenalo centrum v prosinci, kdy tržby vzrostly o 12,7 procenta. Stejně tak i návštěvnost posílila o 16,7 procenta," uvedl manažer Freeportu David Bačovský.

První outletová centra vznikla v 80. letech v USA, kde se tímto způsobem značkoví výrobci zbavovali přebytků a uvolňovali místo novým sezonním kolekcím. V polovině 90. let outlety byly už ve většině evropských zemí. Nyní je v Evropě přes 120 center, nejvíce ve Francii, Itálii a Británii. Výrobci světových značek do nich přesouvají také neuskutečněné exporty, obchodní vzorky i část zboží druhé jakosti.

ČR podle odborníků zatím zaostává za západní Evropou či Polskem, kde jsou outletové komplexy rozšířenější.

V Česku sice už dříve byly oznámeny další projekty, jejich stavba ale nabrala značné zpoždění. Patří mezi ně pražské outletové centrum Galleria Moda či komplex outletových obchodů u Lokte na 66. kilometru dálnice D1. Stavba dalších center je plánována. Nedaleko Ústí nad Labem by měl vzniknout zřejmě největší tuzemský outlet nazvaný Centrum obchodních služeb Knínice. Poblíž Hladkých Životic na Novojičínsku je připravována stavba Designer Outlet Village Moravia.