Zákazníci cestovních kanceláří obracejí každou korunu. Dřívější doby, kdy tolik nedbali na výběr, jsou pryč. „Mírný pokles prodejů zájezdů jsme opravdu zaznamenali. Lidé si více vybírají,“ potvrdila Deníku Jaroslava Zábranská, majitelka žatecké Cestovní kanceláře Jarotour.

K moři víckrát za rok? Už ne!

Podobně je na tom i Cestovní kancelář Čedok, která má své zastoupení v Lounech. „Stagnuje hlavně poptávka po leteckých zájezdech k moři,“ uvedl Tomáš Brejcha, tiskový mluvčí Čedoku. Zatímco před startem krize lidé jezdili na stále delší pobyty, většinou na 11 až 12 dní, teď chtějí kratší. Konec je také cestám k moři několikrát za rok. „Trend započatý v loňské sezoně bude pokračovat. Lidé chtějí více kratší pobyty, nejlépe kolem osmi dnů,“ přibližuje požadavky turistů Brejcha.

Za stejné peníze ale chtějí zákazníci více muziky. Cestovní kanceláře jim v době krize vyhoví, bojí se dalšího odlivu zákazníků. „Žádáno je stále kvalitnější ubytování ve tří a více hvězdičkových hotelech s polopenzí nebo all–inclusive,“ pokračuje Brejcha.

Žádné překvapení

Podle odborníků v cestovním ruchu se i letos vydají lidé do tradičních a už léta oblíbených destinací. Žádné velké překvapení se nekoná. „Určitě Španělsko, Itálie, Chorvatsko,“ myslí si Jaroslava Zábranská. „Zájem je o Španělsko, Řecko, Bulharsko, Chorvatsko a také Turecko,“ doplňuje Tomáš Brejcha a dodává jeden z možných nových tipů.

„Zaujmout by mohly dvě novinky. Egejské pobřeží Bodrum v jihozápadní části Turecka a jihošpanělské pobřeží Costa de la Luz,“ dodal tiskový mluvčí Cestovní kanceláře Čedok.