„Náš hrubý zisk za prvních devět měsíců 2015 vzrostl především díky příznivému vývoji cen v České republice i na Slovensku a zároveň v důsledku příznivého objemu prodejů na Slovensku," uvedl předseda představenstva a generální ředitel Philip Morris ČR András Tövisi. Objem domácího odbytu vzrostl o 1,9 procenta a na Slovensku o 3,6 procenta.

Údaje o tržbách jsou kvůli změně provozního modelu meziročně neporovnatelné. Firma od letošního 1. ledna pro zvýšení konkurenceschop­nosti a výkonnosti kutnohorského závodu přešla na nový provozní model, kdy už nevlastní materiál pro výrobu, ale poskytuje mateřské společnosti Philip Morris International výrobní služby. Výsledkem této změny je, že Philip Morris ČR je odměňován formou poplatku za výrobní službu a zároveň nevykazuje exportní prodeje. Tržby za výrobní služby jsou vzhledem k nižším nákladům v principu nižší než tržby z exportních prodejů, které byly vykazované v minulém roce před změnou provozního modelu.

Tržby v tuzemsku se za prvních devět měsíců zvýšily o 7,7 procenta na 4,2 miliardy Kč. Celkový trh cigaret v ČR vzrostl o 2,5 procenta na 15,3 miliardy kusů. Tržní podíl Philip Morris ČR včetně značky RGD, která je zahrnována do vykazovaného odbytu od 1. dubna 2014, poklesl o 1,1 procentního bodu na 46,2 procenta. Objem domácího odbytu firmy se zvýšil o 1,9 procenta na 6,6 miliardy cigaret.

Trh mírně vzrostl

Tržby Philip Morris Slovakia se do září zvýšily o 8,6 procenta na 75,4 milionu eur. Celkový trh cigaret na Slovensku vzrostl o 0,3 procenta na 5,3 miliardy kusů. Tržní podíl Philip Morris Slovakia včetně RGD vzrostl o dva procentní body na 56,8 procenta. Objem domácího odbytu Philip Morris Slovakia se zvýšil o 3,6 procenta na tři miliardy cigaret.

„Celkový trh s cigaretami mírně vzrostl v České republice i na Slovensku, a to zejména v důsledku příznivého vlivu sezonnosti a zlepšující se ekonomické situace. Zatímco náš tržní podíl na Slovensku i nadále stabilně rostl, a to především v důsledku růstu značek Marlboro a L&M, náš tržní podíl v České republice byl nepříznivě ovlivněn především pokračujícím poklesem našich lokálních značek a značky Red&White, což bylo částečně kompenzováno vyšším podílem značek Philip Morris i L&M," dodal Tövisi.

Philip Morris ČR je předním výrobcem a prodejcem tabákových výrobků v Česku. Zaměstnává přibližně 1100 lidí v celé ČR.