Podle Českých aerolinií k protestům neexistují objektivní důvody.

„V úvahu přichází na jedné straně stávka, nebo na druhé straně důsledné dodržování zákoníku práce, což by nepochybně mělo vliv na plynulost provozu,“ uvedl prezident CZALPA Filip Gaspar. K protestu je sdružení schopné přistoupit do několika dní od jeho vyhlášení, doplnil.

Sdružení od minulého týdne posbíralo 250 podpisů mezi piloty a stevardy ČSA na podporu protestů. „Management řeší špatné výsledky na straně výnosů další unáhlenou redukcí společnosti. V krocích managementu je patrná absence jasného plánu,“ uvádí CZALPA. Pilotům vadí zejména opouštění výnosných linek, jako například do Tel Avivu a Dubaje, a jejich přepouštění konkurenčním dopravcům. Snižování letecké kapacity podle sdružení navíc nekoresponduje se současnou situací na trhu letecké dopravy, kde v Evropě od ledna do května došlo k desetiprocentnímu nárůstu poptávky po letecké přepravě.

K protestní akci dopravce nevidí žádný důvod

„České aerolinie nemohou ohrozit průběh restrukturalizace pod vlivem nátlakových akcí, tím spíš, že argumenty odborových organizací se stále opakují a jsou velmi manipulativní,“ řekla mluvčí Českých aerolinií Hana Hejsková. K protestní akci dopravce nevidí žádný důvod. Veškeré změny, které ve společnosti v současnosti probíhají, jsou v mezích vládou schválené restrukturalizace, dodala mluvčí.

Nová vlna propouštění v ČSA by podle CZALPA měla přijít na přelomu července a srpna. Předcházející propouštění na začátku roku se týkalo 50 zaměstnanců ČSA a mělo být s ohledem na restrukturalizační plán poslední, uvedl Gaspar. Přesný počet zaměstnanců, kterých se další redukce týká, odbory zatím neznají, protože další propouštění dosud nebylo detailně projednáno. Gaspar nicméně odhadl, že ČSA propustí 50 až 70 pilotů ze současných 350.

Čtěte také: Ze státních firem letos odejdou zhruba tři tisíce lidí