Mezi vícestupňovými ležáky zvítězila jedenáctka Kozel Premium, následovaná Zubrem Premium a Jubilejním ležákem od pivovaru Krušovice.

V kategorii desítek první dvě příčky obsadily značky Zubr Classic a Gold. Na třetím místě pak skončila desítka Kozel. Mezi tmavými pivy, která se letos přihlásily do soutěže, nejvýše sládci ocenili Rebel z Havlíčkova Brodu, následovaný Granátem Černá Hora a Postřižinským pivem z Nymburka. Mezi nealko pivy zvítězily pivovary Radegast, Zubr a náchodský Primátor.

„Výsledky soutěže znamenají potvrzení dlouhodobého trendu mezi našimi pivy – nejlepší piva se vaří jak ve velkých, tak i menších nebo malých pivovarech, což považuji za nejlepší vzkaz, který mohou spotřebitelé od pivovarníků dostat,“ uvedl Jan Veselý, výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven. „Technologie použité při výrobě mohou být více či méně rozdílné, ale kritériem, podle něhož se spotřebitel rozhoduje, je kvalita piva, kterou zákazník očekává a denně testuje. Proto ji oceňuje a české pivo si stále kupuje u nás i v zahraničí,“ dodal Veselý.

Téměř stovka zástupců tištěných médií i televizních a rozhlasových stanic se letos také zúčastnila novinářské ankety popularity piv Naše pivo 2009. Nominovali 69 značek, což je rekordní počet v dosavadní historii ankety. Nejpopulárnějším českým pivem mezi žurnalisty je již tradičně Pilsner Urquell z Plzeňského Prazdroje, a. s., následovaný pivem Bernard z Rodinného pivovaru Bernard, a. s. Na třetím místě se umístilo pivo Svijany z produkce Pivovaru Svijany, a. s.

Je to dlouhodobý projekt

Soutěž České pivo roku i anketa popularity piv Naše pivo jsou součástí dlouhodobého projektu Českého svazu pivovarů a sladoven České pivo naše pivo. Jeho základním smyslem a úkolem je seznamovat nejširší veřejnost s historií i současností výroby piva v českých zemích a s tím, co pivo obsahuje a jakým způsobem ovlivňuje lidský organismus, a rovněž zlepšovat image piva. Celkem 21 degustátorů, sládků a pivovarských odborníků, mezi nimi též 4 dámy,letos hodnotilo celkem 53 druhů piv.