Celkem bylo nominováno 99 reklam ve třech kategoriích. Pivovar Poutník má v kategorii Objektivizace aneb Ukaž všechno nominováno pět fotografií, všechny zaslané jedním člověkem.

Většina fotek pochází z kalendářů, z toho jedna z letošního. „Fotografie jsou součástí reklamních předmětů a ty jsou dostupné jen odběratelům nebo příznivcům, kteří o ně projeví zájem. Ten, kdo na ni upozornil, ji musel hledat. Pokud bychom takové fotky pověsili někde na veřejnosti, tak je to něco jiného, ale takhle na tom nevidíme nic špatného," řekl Jan Hána z reklamní a internetové agentury Creation, která letošní kalendář produkovala. Jeho společník Luděk Jedlička doplnil, že se dnes prostě bez ženského těla neobejde většina reklamy.

Kalendáře pivovaru Poutník však každý rok nenabízejí pouze ženské křivky. „Podle mě jsme měli nejhezčí kalendář před třemi lety, kdy v něm byly historické fotografie. Takového materiálu ale není tolik a nejde opakovat pořád to samé dokola, témata se proto mění," podotkl ředitel pivovaru Vladimír Veselý.

Kalendář na příští rok, který je už hotový, se ale bude také líbit především mužům, protože sestává z fotografií nahého ženského těla, na němž se odráží záře půllitru s pivem. Na rok 2015 však pravděpodobně pivovar zvolí zase úplně nové téma – cestování.

V soutěži Sexistické prasátečko je v jiné z kategorií – Stereotypy a jazykový sexismus – umístěno i reklamní video o pivu Poutník. To však vytvořila studentka v rámci studentského projektu.

Sexistické prasátečko chce vtipnou formou poukázat na stereotypy v reklamě, které v konečném důsledku upevňují přesvědčení o "přirozených" rolích mužů a žen. Vyhlášení soutěže se koná už zítra v brněnské kavárně Trojka.